English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

چشم امید ۱۱۳۹ زندانی غیرعمد استان فارس به کمک خیرین

مدیرکل زندان‌های فارس گفت: هم اکنون تعداد ۱۱۳۹ زندانی جرایم غیرعمد در سطح زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که چشم امید این افراد برای آزادی به همت سبز خیرین است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، اسحاق ابراهیمی در هفتاد و ششمین جلسه هیأت امنای ستاد دیه استان فارس با تقدیر از همیاری خیرین در امر حبس‌زدایی از زندان‌ها اظهار کرد: استان فارس متاسفانه بیشترین آمار بدهکاران مالی را در کشور به خود اختصاص داده است که از این آمار یک درصد را زندانیان نسوان شامل می‌شوند.

وی با اعلام عملکرد این نهاد مردمی افزود: از ابتدای سال تا کنون تعداد 209 نفر از زندانیان استان فارس با رقم بدهی بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان از بند حبس رهایی یافته‌اند که البته در راستای آزادی بخشی از این مبلغ از سوی شکات خصوص گذشت شده و بخشی نیز از سوی خانواده این محبوسان تامین گردیده است.

نائب رئیس هیأت امنای ستاد دیه فارس گفت: خشکسالی، نوسانات بازار و مشکلات اقتصادی، عدم تجربه کافی در زمینه شغلی، نداشتن سرمایه اولیه، عدم اطلاع کافی از قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی علت اصلی حبس در جمع محکومان غیرعمد است که امید است با توجه بشتر به امر آموزش و فرهنگ‌سازی از ورود ناخواسته افراد به زندان پیشگیری کنیم.

مدیرکل زندان های فارس افزود: کمک به زندانیان جرایم غیرعمد، نه فقط حمایت از یک فرد بلکه کمک به خانواده‌های چشم انتظار و نیازمند آن دسته از افرادی است که سرپرست خود را صرفا بر حسب نداری و ناتوانی مالی در جمع خویش ندارند. آزادی نان‌آور خانه افزون بر خرسندی این اقشار ضعیف بدون شک در بروز بسیاری از بزه‌های احتمالی خواهد کاست.

وی اولیاءدم و طلبکاران را در خط مقدم آزادی زندانیان تحت حمایت ستاد دیه اعلام کرد و افزود: پرونده زندانیانی که شاکی خصوصی دارند قبل از جلسه بررسی در قالب کمیته‌های صلح و سازش با رعایت احوال دو طرف دعوای حقوقی تا حد ممکن کسر شده و بعد وارد فرآیند آزادی و رسیدگی‌های بعدی جهت ارایه تسهیلات می‌شود.

در هفتاد و ششمین جلسه هیأت امنای ستاد دیه استان فارس، تعداد ۲۸ پرونده بررسی گردید که با نظر موافق اعضاء با ارایه تسهیلات ویژه به 11 نفر از مددجویان یاد شده موافقت گردید .

انتهای پیام /

۱۰ مهر ۱۳۹۸ ۱۰:۵۳
تعداد کلیک: ۱,۰۶۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 2.5  (2 رای)
  • مصطفی
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۸ ۱۰:۵۸
  • 0
  • 0
    0

سلام روز بخیر چگونه میشه یک زندانی رو آزاد کرد ؟ لطفا مراحل اداری و قانونی را بصورت کاملا خلاصه و کوتاه برای من جی‌میل کنید باتشکر

  • پاک
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۸ ۱۵:۵۵
  • 5
  • 0
    0

لطفاراهنمایی فرماییدکه میتوان اشخاصی که به دیه محکوم شده انداسم ومبلغ بدهی انهاراارسال فرمایید.منظورم بین این افراد خودمان تصمیم برای ازادی انهااقدامی بکنیم؟


امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.