English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 9 زندانی غیرعمد در نهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع)

همزمان با برگزاری نهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد علیه‌السلام آزادی 7 نفر از مددجویان تحت حمایت نمایندگی ستاد دیه استان هرمزگان با رقم بدهی بالع بر دو میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، نهمین دوره این کنگره با حضور شخصیت‌های داخلی و خارجی چهارشنبه سوم مهرماه (مصادف با ۲۵ محرم) در شهرک مروارید بندرعباس برگزار خواهد شد.

مسئولین برگزاری کنگره علمی و فرهنگی امام سجاد علیه‌السلام درصدد هستند در کنار فعالیت‌های تبلیغی خود در راستای معرفی درست معارف اسلامی، در حوزه مشکلات اجتماعی که به نوعی مقدمه و عامل رشد فردی امت اسلامی است، به مانند سال‌های قبل در این امر مهم نیز پیشقدم شده و با عنایت به یکی از خلقیات ائمه اطهار که همانا رهایی بخشیدن افراد دردمند و آبرومندی بوده است که پیش‌تر با عنوان بنده یا اسیر در متون تاریخی از آن‌ها یاد شده، نسبت به آزادی افرادی اقدام نمایند که صرفا بر حسب نداری با بابت ارتکاب جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری روانه حبس شده‌اند.

طبق سیره نبوی توصیه‌های فراوانی بر «فَکُّ رَقَبَةٍ» از سوی ائمه هدی علیهم‌السلام در روایت‌ها به ثبت رسیده که شاید از جمله این اشارت‌ها حدیث متواتری از امام سجاد علیه‌السلام است که تاکید دارد: «هیچ مؤمنی، بنده مؤمنی را آزاد نمی‌کند مگر این‌ که خداوند در برابر عضوی از اعضای آن بنده آزاد شده، جسم عامل این اقدام را از آتش دوزخ ایمن سازد».

بر حسب همین فرمایش نورانی برگزارکنندگان همایش در کنار برنامه‌های ویژه و کارگروه‌های تخصصی با جمع‌آوری مبالغی سعی خواهند داشت تمام افراد معرفی شده در فهرست نه نفره بدهکاران عائله‌مند ستاد دیه را از بند آزاد و به برکت این برنامه معنوی این محبوسان را به آغوش گرم خانواده‌های‌شان بازگردانند.

در این دوره، شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین به عنوان مهمان ویژه و پرفسور آنتوان بارا، نویسنده مسیحی ساکن کشور کویت و صاحب کتاب «حسین در اندیشه مسیحیت»، شیخ عبدالجبار میرابی، از علمای اهل سنت گرگان و یوناتن بت کلیا، نماینده عاشوریان در مجلس شورای اسلامی از جمله  مهمانان این کنگره خواهند بود.

انتهای پیام/

۳۱ شهریور ۱۳۹۸ ۰۸:۰۵
تعداد کلیک: ۱,۱۱۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.