English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

نتایج فعالیت‌های ستاد دیه برای جامعه ملموس است

رییس کل دادگستری استان تهران با تقدیر از اقدمات حبس‌زدای ستاد دیه گفت: نتیج این نهاد مردمی در آزادی 130 هزار زندانی جرایم غیرعمد برای جامعه محسوس و ملموس است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، محمدجواد حشمتی رئیس کل دادگستری استان تهران با حضور در شصت‌اُمین جلسه هیات امنای ستاد دیه، این نهاد را الگوئی موثر در امر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها مطرح کرد و افزود: تبعات و آسیب‌های اجتماعی ناشی از حبس نه فقط مخاطرات روانی برای شخص زندانی داشته باشد، بلکه دامنه تبعات سوء این مجازات‌ها خانواده زندانیان و در نگاه دقیق‌تر یک جامعه را تهدید می‌کند.

وی افزود: هرچند که ظرفیت‌های ستاد دیه محدود است اما این نهاد حمایتی می‌تواند با ارتباط موثر خود با خیرین و همچنین چهره‌های موجه اجتماعی، شرکت‌های تجاری و البته دستگاه‌های اجرائی کشور همیار مجموعه قوه قضاییه باشند.

حشمتی اظهار کرد: انتظار بنده از ستاد دیه استان این است که ارتباط خود با محاکم قضائی و دادگستری‌های استان را به مانند همیشه پرتوان تداوم بخشیده و با برپایی جشن‌های گلریزان زمینه آزادی حداکثری بدهکاران مالی غیرکلاهبرداری را فراهم نمایند.

آزادی ٢٧٥ زندانی غیرعمد استان تهران

در ادامه این جلسه، منوچهر رحمانی مدیر نمایندگی استان تهران با ارایه عملکرد این مجموع در راستای آزادی بدهکاران مالی و دیه گفت: از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۲۶ شهریور ماه تعداد ۲۷۵ زندانی غیرعمد که ۱۱ نفر از این افراد را خانم‌ها شامل می‌شدند از بند آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

7

انتهای پیام /

۲۷ شهریور ۱۳۹۸ ۱۲:۵۸
تعداد کلیک: ۱,۲۱۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.