English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 12 زندانی غیرعمد توسط هیئات حسینی آذربایجان‌شرقی

مدیر نمایندگی ستاد دیه آذربایجان‌شرقی گفت: هیئت‌های حسینی استان از ابتدای ماه محرم تا به امروز موجب آزادی ۱۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، رسول تقی‌پور با اشاره به اجرای طرح «هر هیات آزادی یک زندانی» توسط هیات‌های عزاداری حسینی آذربایجان شرقی افزود: این طرح برای اولین بار با پیشنهاد ستاد دیه استان برای آزادی زندانیان غیرعمد اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای که با حضور سرپرستان هیئت‌های حسینی و مادحین ارجمند برگزار شد از آن‌ها درخواست کردیم تا بخشی از هزینه‌های ضیافت‌ و احسان‌های حضرت اباعبدالله علیه‌السلام را به آزادی عاشقان حسینی دربندی اختصاص دهند که بابت محکومیت‌های ناشی از جرایم غیرعمد روانه زندان شده‌ بودند.

تقی‌پور گفت: در این راستا موکب «ولیةالله تبریز» هزینه آزادی ۱۰ زندانی، مجمع «غلامان حسینی» و موکب «زنجیرزنان علی اصغر تبریز» نیز هر کدام هزینه آزادی یک زندانی  را پرداخت کردند.

وی با تقدیر از همیاری خیرین نوعدوست در امر حبس‌زدایی اظهار کرد: اجرای طرح «هر هیات آزادی یک زندانی» در آذربایجان‌شرقی تا اربعین حسینی ادامه دارد.

مدیرنمایندگی ستاد دیه استان افزود: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۲۲۳ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد آذربایجان شرقی با کمک  ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی خیرین از زندان آزاد و به آغوش جامعه و خانواده‌های خود بازگشته‌اند.

تقی‌پور با اشاره به اشاعه فرهنگ حسنه اهدای هزینه مراسم ترحیم آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در استان گفت: تاکنون ۱۹۵خانواده با اهدای بخشی از هزینه‌های احسان عزیزان از دست رفته خود موجب آزادی ۱۲۲ زندانی جرایم غیرعمد شده‌اند.

وی اظهار کرد: هم اکنون تعداد ۴۴۲ نفر زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های این استان به سر می‌برند که از مجموع این افراد هفت نفر زن و بقیه را محبوسان مرد شامل می‌شوند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه آذربایجان شرقی یادآور شد: سال گذشته تعداد ۴۴۰ زندانی جرایم غیرعمد با کمک ستاد دیه استان آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده بازگشتند که برای رهایی این زندانیان از سوی این نهاد حمایتی رقمی معادل ۱۲۲ میلیارد تومان پرداخت شده است.

8  

انتهای پیام /

۲۴ شهریور ۱۳۹۸ ۱۵:۰۷
تعداد کلیک: ۱,۱۹۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.