English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 14 زندانی زن استان گلستان 19 میلیارد ریال نیاز دارد

مدیر نمایندگی ستاد دیه گلستان گفت: هم اکنون 14 زندانی زن محکوم به جرایم غیرعمد در سطح استان تحمل حبس می‌کنند که مبلغ بدهی این افراد رقمی معادل 19 میلیارد ریال است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، وحید وسکوئی با اعلام آمار موجودی زندانیان تحت حمایت این مجموعه گفت: به دلیل مشکلات معیشتی متاسفانه جمعیت فعلی زندانیان بدهکار دیه و مالی این استان به 340 نفر افزایش یافته است که متاسفانه 4 درصد این محبوسان نیازمند را زنان شامل می‌شوند.

وی افزود: بیشترین طیف زندانیان جرائم غیرعمد استان مربوط می‌شود به بدهکاران مالی ناشی از صدور چک و مهریه که امید است با فرهنگ‌سازی و اعمال مجازات‌های جایگزین حبس در ماه‌ها و سال‌های آتی شاهد کاهش چشمگیر این دسته از زندانیان باشیم.

هیچ راننده زندانی در گلستان وجود ندارد

مدیر نمایندگی ستاد دیه گلستان با تقدیر از حمایت‌های مادی و معنوی خیرین استانی گفت: از سال گذشته تاکنون تعداد ۱۸ زندانی ناشی از جرائم غیرعمد رانندگی با تلاش ستاد دیه استان آزاد و با جلب کمکی معادل سه میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال از صندوق خسارت‌های بدنی راهی کانون گرم خانواده‌های خود شدند و از این جهت می‌توان گفت خوشبختانه امروز گلستان هیچ زندانی راننده زندانی بدهکار دیه فوتی یا جرحی ندارد.

وی ادامه داد: سال گذشته توفیق داشتیم تعداد ۱۸۲ نفر از محبوسان واجد شرایط را با بدهی بالغ بر ۲۸۳ میلیارد ریال از زندان‌های استان آزاد نماییم که قابل تامی است در فرآیند رسیدگی به این پرونده‌ها شاکیان خصوصی تا میزان ۲۳۳ میلیارد ریال از حقوق حقه خویش چشم‌پوشی کردند و مابقی بدهی از محل اعتبارات ستاد دیه تامین گردید.

معاون مدیرکل زندان‌های گلستان گفت: از ابتدای سال جاری نیز تعداد ۱۰۵ زندانی غیرعمد استان با پرداخت دیون خود از جانب ستاد دیه آزاد و به آغوش جامعه بازگشته‌اند.

وی بیان کرد: ۷۲ نفر از این زندانیان با پرداخت وام از محل اعتبارات ستاد دیه و مابقی با پرداخت دیون خود از سوی خیرین ستاد دیه آزاد شده‌اند که مبلغ کل بدهی افراد رقمی معادل ۳۰ میلیارد ریال بود.

انتهای پیام/

۱۳ شهریور ۱۳۹۸ ۱۱:۱۱
تعداد کلیک: ۱,۱۵۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.