English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 23 زندانی غیرعمد استان کرمان در دهه اول محرم

با همت خیرین کرمانی با تامین بدهی 13 بدهکار مالی این محکومان تا دهه نخست ماه محرم آزاد و به آغوش گرم خانواده باز خواهند گشت.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، سید حجت‌الله موسوی قوام مدیر نمایندگی این نهاد حمایتی در کرمان در جلسه اخیر هیات امناء استانی با اعلام این خبر گفت : روند استخلاص مددجویان جرایم غیرعمد به دلایلی متعددی چون دعوت از شکات جهت رضایت مبلغ اعلامی بعضا یک تا ده روز زمان‌بر است که با عنایت به این اصل پیش‌بینی می‌شود آزادی 13 بدهکار سرپرست خانواده نهایتا تا شب تاسوعا از بند حبس رهایی یابند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ جلسه کمیسیون تشخیص وام در مجموعه ستاد دیه برگزار شده است، گفت: در مدت یاد شده تعداد ۱۲۹ نفر با پرداخت مبلغی بالغ بر ۴۴ میلیارد و ۸۹۹ میلیون و ۶۷۳ هزار ریال از بند زندان آزاد شده‌اند که از این تعداد ۱۱۳ مددجو با استفاده از کمک‌های مردمی اعطایی در جشن‌های گلریزان بوده است.

وی ادامه داد: ۴ نفر نیز با استفاده از کمک های ویژه ستاد مرکز، ۵ نفر با استفاده از تسهیلات بانکی و ۷ نفراز محل اعتبارات صندوق تامین خسارت‌های بدنی از زندان آزاد شده‌اند.

موسوی قوام اظهار کرد: در راستای حمایت از محبوسان غیرعمد حال حاضر در سطح استان کرمان با ۱۰۹ نفر از شکات صحبت شده و خوش بختانه در ان زمینه بیش از ۴۳۶ میلیارد ریال تخفیف بدهی حاصل شده است که بخش زیادی از این موارد مربوط به تعهدات مهریه بوده است.

وی با تفکیک مددجویان تحت حمایت ستاد دیه گفت: هم اکنون تعداد ۲۰۳ زندانی جرائم غیرعمد در سطح زندان‌های استان کرمان تحمل حبس می‌کنند که از این تعداد ۱۰۶ نفر به دلیل صدور چک، ۶۲ نفر به به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه و 35 نفر هم به علا ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه در بند بسرمی‌برند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان یادآور شد: در سال جاری ۱۵۷ مددجوی جرائم غیرعمد وارد زندان‌های استان کرمان شده‌اند و ۴۶ نفر نیز از سنوات گذشته در زندان حضور دارند که امید است به برکت ایام سوگواری حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام و با نذورات حسینی خیرین زمینه آزادی تعداد قابل توجهی از این ردبندان دردمند فراهم گردد.

انتهای پیام/

 

۹ شهریور ۱۳۹۸ ۱۱:۴۹
تعداد کلیک: ۱,۲۰۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.