English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 39 زندانی غیرعمد با همت پزشکان اردبیلی

به مناسبت روز پزشک با همت جمعی از خیرین نوعدوست اردبیلی و برخی از اطباء و جراحان این استان جشن آزادی 39 زندانی جرایم غیرعمد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، این دومین جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی استان اردبیل در سال جاری است که با حضور یوسف خدادادی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان، مراد فتحی مدیر کل زندان‌ها، مهدی ستوده مدیر کل اوقاف و امور خیریه، حسین دشتی مدیر کل کمیته امداد امام (ره) و جمعی از خیرین شهر اردبیل در محل نمایندگی ستاددیه استان برگزار شد که به برکت این برنامه معنوی زمینه آزادی 32 بدهکار مالی و 7 محبوس بدهکار دیه از بند رهایی یافتند.

یوسف خدادادی در ابتدای این مراسم با تقدیر از همیاری خیرین در حمایت از بدهکاران نیازمند تحت حمایت ستاد دیه اظهار کرد: در روزهایی که غالب شهروندان و هموطنان عزیز گرفتار مشکلات معیشتی هستند، حمایت مالی و صدالبته معنوی خیرین خداجو در راستای حبس‌زدایی از زندان‌ها شایسته تقدیر است.

وی افزود: امسال به پشتوانه همین کمک‌های مردمی تعداد 179 زندانی جرایم غیرعمد از سطح زندان‌های استان آزاد و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشتند که ازاین تعداد 72 مددجو با مبلغ بدهی بالغ بر 13میلیارد تومان از سوی مبالغ واریزی نیکوکاران و107 زندانی هم با مراجعه مستقیم خیرین از بند حبس رهایی یافته‌اند.

نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاد دیه استان با اشاره به جمعیت 580 نفری حال حاضر زندانیان غیرعمد اردبیل گفت: خوش بختانه پس از بررسی و تحقیق و احراز ناتوانی مالی برخی از این بدهکاران غیربزهکار 16 زندانی دیگر که رقم بدهی آن‌ها مبلغی معادل 5 میلیارد تومان است در روزهای آتی آزاد خواهند شد.

خدادادی تلاش در راستای آزادی زندانیان واجد شرایط را یک تکلیف اجتماعی مطرح کرد و افزود: برخی از نهادهای کشوری منجمله سازمان اوقاف و  امور خیریه در امر آزادی زندانیان جرایم غیرعمد همیار ستاد دیه هستند که در همین زمینه اوقاف استان با پرداخت بدهی تعداد 18زندانی زمینه آزادی این افراد را که غالب آن‌ها نیز سرپرست خانواده هستند فراهم نمود.

انتهای پیام /

۳ شهریور ۱۳۹۸ ۰۸:۲۵
تعداد کلیک: ۱,۲۰۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.