English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

خرید بیمه‌نامه بیش از آنکه اقتصادی باشد، یک حرکت فرهنگی است

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: خرید بیمه نامه یک حرکت فرهنگی است تا اقتصادی و این اقدام تضمین کننده خوب و مطمئنی برای مواقع خطر و بحران به شمار می‌آید.
  
به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، به منظور تسریع در بررسی پرونده‌های مربوط به حوادث جرحی و فوتی، مدیرعامل صندوق تامین خسارتهای بدنی و اعضای ستاددیه استان آذربایجان شرقی با حجت الاسلام و المسلمین شریفی، رییس کل دادگستری این استان دیدار و گفتگو کردند

در این جلسه حجت الاسلام شریفی، با تاکید بر ضرورت خرید بیمه‌  شخص ثالث وسایل نقلیه موتوری افزود: در شرایط فعلی و با عنایت به نرخ بالای دیه، خرید بیمه‌نامه یک حرکت فرهنگی قلمداد می‌شود تا یک اقدام اقتصادی و این امر  تضمین‌کننده خوب و مطمئنی برای مواقع احتمالی و بحرانی  است که مقصران حوادث رانندگی و زیاندیدگان تصادفات و آسیب‌دیدگان حوادث کار گرفتار آن می‌شوند .

رییس هیات امنای ستاددیه استان آذربایجان شرقی با تاکید بر هماهنگی و همکاری بین ستاددیه و صندوق تامین خسارتهای بدنی بر ضرورت بازنگری در مستندات و مدارک پرونده‌های حمایتی مشمول اعتبارات صندوق تأکید کرد.
وی با بیان فرایند رسیدگی و مراحل دادرسی پرونده ها در محاکم قضایی و دقت نظر قضات در جریان صدور آرای خودشان گفت: بایستی به رای صادره از دادگاه صالحه به‌عنوان تمام کننده یک پرونده و مبنایی نهایی در مورد اشکالات موجود اکتفا کرد و از دوباره‌کاری در جمع آوری مدارک و مستندات پرهیز نمود. چرا که به تمامی مدارک از قبیل گزارشات نیروی انتظامی، آتش‌نشانی، اورژانس و  اوراق هویتی زیان‌دیدگان و مقصرین حادثه و  همچنین مدارک وسایط نقلیه به‌صورت دقیق و کارشناسی شده توجه شده و پس از احراز صحت این مدارک و پس از حصول اطمینان از جوانب موضوع است که یک رای قضایی صادر شده است.
 شریفی، اضافه کرد: می‌توان با مبنا قراردادن همان دادنامه از درخواست بسیاری از مدارک در تشکیل پرونده‌های حمایتی ارسالی به صندوق صرف نظر نمود که این مسئله به تسهیل مراحل رسیدگی انجامیده و مختومه شدن پرونده زندانیان را فراهم خواهد کرد .
حجت الاسلام والمسلمین شریفی با ابراز خرسندی از این دیدار، برگزاری جلسات مشترک را موثر در پیشبرد اهداف دستگاه قضاء که همان کاهش حداکثری زندانیان بالاخص مددجویان غیرعمد می‌باشد، دانست و خواستار هماهنگی هر چه بیشتر صندوق خسارتهای بدنی با ستاددیه شد.
نماینده عالی قوه‌قضاییه در استان  با اشاره به مذاکرات بعضی از حاضرین جلسه درخصوص احتمال سوء استفاده‌های احتمالی برخی افراد فرصت‌طلب و دلال در فرایند پیگیری پرونده‌ها و پرداخت دیه و غرامت به  زیاندیدگان، نقطه نظراتی را در این خصوص مطرح کرد و افزود: باید با همکاری و هم افزایی بین صندوق و ستاد دیه خلاء های ممکنه را برطرف نموده و فرصت سوء استفاده را از ااین فراد سودجو و کلاهبردار سلب کرد.
وی اظهار داشت: با ارتباط بیشتر ستاددیه و صندوق نگذاریم خدای نکرده این حرکت مقدس و الهی ما در دستگیری از نیازمندان دچار شائبه و خدشه شود  . 
در ادامه این جلسه دکتر علی جباری مدیرعامل صندوق مستقل تامین خسارتهای بدنی کشور ضمن تشکر از فراهم نمودن  امکان برگزاری این جلسه هدف از سفرش به استان آذربایجان شرقی را تقدیر از همکاری و همراهی ستاد دیه استان با صندوق و ارتقاء سطح فعالیت و هماهنگی ها اعلام کرد و افزود: به پشتوانه همکاری صمیمانه و همیشگی صندوق و ستاددیه از ابتدای سالجاری تاکنون 32 میلیارد ریال خسارت و دیه به 65 نفر از مددجویان زیان دیده از سوانح رانندگی پرداخت شده است که این امر بیانگر نقش و اهمیت بیمه در کاهش آلام خانواده‌های زیان دیده و محکومان جرائم غیرعمداست . 
وی با اذعان به ضرورت هماهنگی و ایجاد تعامل بیشتر  نهادهای مرتبط  افزود: در این نشست‌ها و جلسات ما همواره تلاش می‌کنیم به درک مشترکی از وضعیت مددجویان موجود برسیم، تا به روند رسیدگی پرونده‌ها سرعت بیشتری داده و بتوانیم با اطمینان از سلامت کارمان کمک‌های لازم را به‌موقع در اختیار مصدوم و زیان‌دیده و خانواده متوفایان قرار دهیم تا علاوه بر حل مشکل درمانی آنها معیشت شکات و موجبات آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ناشی از سوانح رانندگی را فراهم بیاوریم.
جباری ادامه داد: در این راستا در شش ماهه اول سالجاری مبلغ 200 میلیارد ریال به قربانیان تصادفات رانندگی پرداخت شده است .
مدیرعامل صندوق خسارتهای بدنی، با اشاره به ماده 14 قانون اجباری نمودن بیمه شخص ثالث وسایط نقلیه و موتوری زمینی که تشکیل صندوق تامین خسارتهای بدنی از برکات آن قانون مترقی است، اظهار داشت: طرحی در دست بررسی داریم که در صورت تصویب نهایی ضمن ایجاد امکان شناسایی افراد مقصر و زیاندیده در سریع ترین زمان  ممکن با حضور نماینده حقوقی این صندوق در محاکم دادسرا و دادگاه‌ها نسبت به اعطای کمک بلاعوض به زیاندیدگان و مصدومین حوادث مزبور اقدام خواهد شد.
 
.

 
۱۲ آذر ۱۳۹۳ ۱۱:۰۵
تعداد کلیک: ۲,۳۵۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.