English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

به پویش سه روزه «ابرار» بپیوندیم

طرح حمایتی «رسم ابرار» به استناد آیات و روایات اسلامی با هدف کمک به سه قشر «مساکین»، «ایتام» و «اسراء» که در مورد سوم نزدیک‌ترین معنی و مصداق آن زندانیان غیرعمد تفسیر شده‌اند، فردا آغاز به کار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، این طرح به مناسبت احسان سه روزه اهل‌بیت نبی علیهم‌السلام در بخشش افطاری هر روزه خود به یتیم و مسکین و اسیر انجام می‌شود. اقدامی که به دنبال آن در 25 ذی‌الحجه سال دهم هجری پس از امساک سه روزه خاندان نبوت از طعام آیه اطعام در شان و منقبت آن‌ها نازل شد.

با مشارکت نهادهای مردمی برای ارج نهادن این سنت حسنه و ترویج روحیه انفاق، طرح «رسم ابرار» از فردا شروع و تا پنجم شهریور سال‌جاری ادامه خواهد داشت.

نیکوکارانی که تمایل دارند به یمن این روزهای مبارک همیار نیازمندان کشور باشند، می‌توانند کمک‌های خود را برای حمایت از فقرا به شماره کارت 6037997950099102 و برای دستگیری از خانواده‌های بی‌سرپرست به شماره کارت 6037997950000027  واریز نمایند.

اما آن دسته از خیرینی هم که نیت دارند تا مبالغ خود را برای مساعدت از زندانیان جرایم غیرعمد تحت حمایت ستاد دیه واریز کنند از دو طریق واریز وجه به شماره کارت 6037997599039345 یا وارد کردن کد دستوری #7777*780*  می‌توانند اقدام نمایند.

قریب به اتفاق مفسران شیعه و اهل‌سنت، شأن نزول آیه هشتم سوره مبارکه «انسان» که به آیه اطعام معروف است را مربوط به واقعه‌ای می‌دانند که به‌دنبال آن آل‌الله برای ادای نذر خود، سه روز متوالی روزه می‌گیرند، ادای نذری که در روز اول آن غذای افطار به مسکین داده شده و در روزهای دوم و سوم این طعام به ترتیب به یتیم و اسیر بخشیده می‌شود.

انتهای پیام/

۲ شهریور ۱۳۹۸ ۰۹:۳۸
تعداد کلیک: ۲,۰۴۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.