English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

برپایی همایش جامعه حسینیان برای حمایت از محکومان غیرعمد

در راستای اجرای طرح هرمسجد آزادی یک زندانی جرایم غیرعمد و مالی جشن بزرگ قربات تا غدیر با حضور جامعه حسینیان دارالارشاد شهر اردبیل و جمعی از مسئولین استانی در مسجد سرچشمه اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، یوسف خدادادی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان در ابتدای این برنامه در سخنانی گفت: خوش‌بختانه امروز به مدد اصحاب رسانه و گسترش شبکه‌های اجتماعی برای عموم مردم محرز شده است که محکومان مالی مجرم نیستند و از بد حادثه و تنها به خاطر مشکلات مالی، وقوع حوادث رانندگی یا گارگاهی روانه زندان شده‌اند.

وی افزود: بر کسی پوشیده نیست محیط زندان مختص به اشرار و بزهکارانی است که حضورشان در جامعه برای فرد یا گروه‌هایی از اجتماع یک خطر و آسیب است، اما در مقابل حبس فردی که بر حسب ناتوانی مالی گرفتار بند شده افزون بر مشکلات روحی و روانی برای فرد محبوس، این اقدام توجه باید داشت که یک تهدید بزرگ برای اعضای تحت سرپرستی آن‌هاست.

نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاد دیه استان بیان کرد: در نگاه کلی باید بپذریم با زندانی شدن نان‌آور یک خانواده تنها اعضای آن خانه با مشکل مواجه نمی‌شوند بلکه این امر ناخواسته سلامت کل جامعه را تهدید می‌کند. طبق تحقیقات و مشاهدات عینی باید گفت حبس بدهکاران مالی غیرکلاهبرداری موجب از هم گسیختگی بنیان خانواده‌ها، افزایش تعداد طلاق‌ها و گاهی انحراف‌های اخلاقی و اقتصادی شده است. افزون بر این قابل تامل این که بسیاری از خانواده‌های زندانیان جرایم غیرعمد به دلیل نداشتن سرپرست خانواده دچار مشکلات عمیق عاطفی، مادی و معنوی می‌شوند.

وی تصریح کرد: کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در حقیقت کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی است که از این منظر می‌توان به اهمیت اقدامات نماینگی ستاد دیه در استان پی برد.

نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل گفت: سال گذشته تعداد ۲۸۴ زندانی جرایم غیرعمد و مالی با مبلغ بدهی بالغ بر ۷۰۱ میلیارد ریال از سطح زندان‌های استان آزاد شده‌ان که این آمار تا حدودی حکایت از این دغدغه‌مندی خیرین خداجو در حل مشکلات این افراد دارد.

خدادادی ادامه داد: از ابتدای امسال نیز با حمیات خالصانه خیرین تا کنون تعداد 72 زندانی جرایم غیرعمد با مبلغ محکومیت بالغ بر 13 میلیارد ریال از بند رهایی یافته‌اند که امید است نیکوکاران ضمن توجه به امر حبس‌زدایی با مشارکت در طرح‌های پیشگیرانه و آموزشی از ورود بسیاری دیگر از هموطنان به داخل زندان همیار مجموعه قضایی کشور باشند.

وی گفت: جای بسی خرسندی است که بسیاری از مردم استان اردبیل در سال‌های اخیر هزینه افطاری، احسان ماه محرم و همچنین هزینه‌های مربوط به مراسم ختم اموات خود را به امر خداپسندانه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اختصاص می‌دهند.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح هرمسجد آزادی یک زندانی امید است در ماه‌های محرم و صفر به برکت این ایام جمع کثیری از زندانیان جرایم غیرعمد از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگردند.

گفتنی است در همایش جامعه حسینیان مبلغی معاد 59 میلیون و یکصد هزار ریال برای آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد جمع‌آوری شد که با این مبلغ زمینه آزادی یکی از بانوان محبوس در شهر اردبیل فراهم شد.

8

انتهای پیام/  

۳۰ مرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۵۸
تعداد کلیک: ۱,۴۸۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.