English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

پنچری کامیون «طیبه» خانم را روانه حبس کرد

هزینه‌های سنگین درمانی ناشی از آسیب دیدگی آقانصرت که قصد داشت پنچرگیری کامیونی را انجام دهد همسر وی را روانه زندان کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، «طیبه- ع» بانوی خانه‌داری است که به علت محکومیت‌های برآمده از خواسته 6 فقره سفته و همچنین خسارات قانونی طی احکام صادره از شعبات حقوقی دادگاه اجرای احکام شهرستان پارس‌آباد از 25 اسفند 1395 تاکنون در مشگین‌شهر در بند بسرمی‌برد.

هرچند بخشی از مبلغ بدهی با فروش اسباب و اثاثیه تامین شده است اما به اعلام واحدهای اجرای احکام مدنی، مجموع مانده بدهی نامبرده این بدهکار مالی با احتساب شاخص تورم بدهی در سال جاری و خسارت تاخیر تادیه رقمی بالغ بر 156 میلیون تومان است.

طبق نظر واحد مددکاری ستاد دیه استان اردبیل با توجه به فراوانی تعداد پرونده‌های مالی با شکات پرونده جلساتی برگزار شده است که در این زمینه طلبکاران خصوصی در نهایت کرامت تا میزان 24 میلیون تومان را به یمن عید قربان گذشت کرده‌اند که در شرایط فعلی رقم نهایی بدهی مبلغی معادل 132 میلیون تومان گزارش می‌شود.

این بانوی اردبیلی که هیچ سابقه کیفری در پرونده نداشته با وجود اینکه چند بار بدون غیبت از مرخصی استفاده کرده اما به طور دقیق از ابتدای محکومیت حبس تا به امروز 8 ماه در بند حضور داشته و همچنان به دلیل عدم توفیق در اخذ وام یا تامین آورده در بند می‌باشد.

این مددجو 48 ساله دارای سه فرزند  (1پسر و 2 دختر) که در غیاب مادر با مراقبت از پدر از کارافتاده خود در خانه‌ای استیجاری زندگی می‌کنند.

برپایه پژوهش کارشناس ستاد دیه  اسفند سال 93 آقا نصرت که با حقوق ماهیانه نزد راننده کامیونی به کار مشغول بود، در یکی از سرویس‌های کاری وقتی عازم شهر هرات در کشور افغانستان بودند، در اولین سفر برون مرزی این فرد در پایانه شهر بیرجند او موظف به تعویض و پنچرگیری یکی از لاستیک‌های تریلی می‌شود که که از بد حادثه رینگ لاستیک (بچهرینگ) از داخل جدا شده و با سر وی برخورد می‌کند.

به دنبال این حادثه آقا نصرت بیهوش شده و به وسیله اورژانس  115جهت درمان به بیمارستان امام رضا علیه‌السلام در مرکز استان خراسان جنوبی انتقال داده می‌شود و به دلیل شدت جراحت در آنجا مورد جراحی قرار می‌گیرد.

بر اساس گزارش پزشک قانونی نامبرده  که از ایثارگران جنگ تحمیلی است دچار صدمات مغزی و فلج نسبی شده و بر اساس همین برابر نظر کارشناسان سازمان تامین اجتماعی به میزان 40 درصد از کار افتاده تعیین می‌شود.

همسر وی در ادامه برای تامین هزینه‌های درمان او از اطرافیان و همسایه‌ها اقدام به قرض کردن می‌کند اما چون درآمدی نداشته از عهده ایفای دیون خود تا به امروز برنیامده و در نهایت با طرح شکایت شکات روانه زندان می‌شود.

باعنایت به تحقیقات به عمل آمده متاسفانه به علت سهل‌انگاری کمک راننده بنا به اظهار کارشناسان بیمه، هیچ گونه حقوقی به شخص بیمه‌گذار تعلق نگرفته و لذا تمامی هزینه‌های بر عهده خود او خواهد بود.

انتهای پیام /

۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۲۲
تعداد کلیک: ۱,۵۸۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.