English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادسازی زندانیان نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد

معاون اجتماعی دادگستری اردبیل با اشاره به آزادسازی ۷۲ زندانی جرائم غیرعمد در چهار ماهه نخست امسال گفت: سال گذشته ۴۲۶ محکوم مالی در استان با بدهی بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال آزاد شدند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، یوسف خدادادی در جلسه هیات امنای این نهاد حمایتی در استان اردبیل اظهار کرد: در چهار ماهه نخست امسال تعداد 72 زندانی جرائم غیرعمد با محکومیت 180 میلیارد ریال در اردبیل آزاد شده‌‌اند. این در شرایطی است که سال گذشته نیز به همت خیرین خداجو 426 محکوم مالی با بدهی 800 میلیارد ریال از بند آزاد و به آغوش جامعه بازگشتند.

وی با اشاره به این که 580 محکوم مالی چشم‌انتظار یاری خیران هستند افزود: اقدامات حبس‌زدای آزادی زندانیان نیازمند تحت حمایت ستاد دیه به عنوان یک اقدام خداپسندانه و خیرخواهانه است که اگر تداوم یابد شاهد کاهش فاحش جمعیت کیفری زندان‌ها خواهیم بود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: امر آزادی بدهکاران غیربزهکار نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی بر عهده دارد که به همین منظور از خیرین تقاضا داریم نهایت همکاری و مشارکت را در این موضوع داشته باشند. نیکوکارانی که سنگ بنای نهاد مردمی ستاد دیه را گذاشته و در طول سال‌ها فعالیت همواره پیشتیبان مالی و معنوی آن هستند.

خدادادی با اشاره به افزایش 70 درصدی کمک‌های مردمی در امر آزادسازی زندانیان یادآور شد: برگزاری جشن‌های گلریزان و نیز برپایی برنامه یک زندانی یک مسجد در شمار اولویت‌های کاری ما در مجموعه قضایی استان است تا به این برکت ضمن شناسایی واجدین شرایط کمک در کمتری زمان هموطنانی را از بند رهایی دهیم که به دلیل عدم پشتوانه ماه‌ها و برخی از آن‌ها سال‌ها است که گرفتار زندان شده‌اند.

وی بیان کرد: در جشن‌های گلریزان ماه رمضان امسال با همیاری خالصانه مردم مبلغی معادل 1.5 میلیارد تومان جمع آوری شد که از این محل زمینه آزادی تعداد 40 مددجوی جرایم غیرعمد فراهم گردید.

انتهای پیام/

۸ مرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۲۳
تعداد کلیک: ۱,۰۹۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.