English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

محبوسان مهریه در استان اردبیل از شرایط زندان‌باز استفاده می‌کنند

رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: در حال حاضر 80 محکوم مهریه در سطح زندان‌های استان درحبس می‌باشند که بیشتر آن‌ها با استفاده از امتیاز زندان‌باز در مرخصی هستند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، به منظور تسریع در روند رسیدگی به پرونده زندانیان جرایم غیرعمد و رسیدگی به مشکلات محکومان مالی هفتمین جلسه هیأت امنای نمایندگی ستاددیه استان اردبیل به ریاست ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاددیه ی استان امروز (16 تیرماه) در محل این نهاد مردمی برگزار شد.

عتباتی در این جلسه با تقدیر از عملکرد ستاد دیه در کاهش جمعیت کیفری استان اردبیل گفت: امسال به همت مسئولین این نهاد حمایتی و استقبال خوب خیرین با برگزاری 32 جشن گلریزان که در حقیقت همیاری همه جانبه نهادهای ذیربط نظامی و انتظامی و استانی را به همراه داشت زمینه آزادی بیش از 20 مددجوی واجد شرایط فراهم گردید.

وی خیرین ستاد دیه را بزگترین سرمایه‌های استان در ارتقای سلامت اجتماعی و کاهش جرایم عنوان کرد و افزود: امروز به یاری نیکوکاران جمع زیادی از زندانیانی که تنها بدهکار هستند و هیچ سابقه کیفری در پرونده آن‌ها وجود ندارد در قالب ارایه تسهیلات بدون سود و بعضا در شرایط خاصی بذل کمک‌های ویژه از بند رهایی یافته و به آغوش گرم خانواده‌های خود باز می‌گردند.

رییس کل دادگستری استان اردبیل دو سوم زندانیان جرایم غیرعمد استان را بدهکاران مالی چک و مهریه مطرح کرد و گفت: توجه به بحث اجرای بخشنامه زندانیان مهریه یک امر گریز ناپذیر است و در این زمینه باید با مدیریت و به طور پیوسته روند کاهش این دسته از بدهکاران را پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر 80 زندانی مهریه با رقم بدهی بالغ بر 2 میلیارد تومان در زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که برای رسیدگی بهتر به جریان مطالبات و اعطای دادخواست اعسار بیشتر آن‌ها هم‌اکنون در قالب امتیاز زندان باز در مرخصی به رتق و فتق کارهای قضایی خود می‌پردازند.

در ادامه این جلسه کریم‌الله محبوبی مدیر نمایندگی ستاددیه استان نیز با ارایه عملکرد آزادی‌های این مجموعه اظهار کرد: از باتدای امسال تعداد 44 زندانی بدهکار مالی و دیه از بند حبس آزاد شده‌اند که 4 فقره از این پرونده‌ها مربوط به دیات ناشی از حوادث کارگاهی و رانندگی بود و مابقی به بدهکاران مالی مهریه، نفقه و چک اختصاص داشت.

وی در خصوص نحوه تامین و پرداخت مبلغ محکومیت این زندانیان یادآور شد: 23 میلیارد و 386 میلیون ریال از طریق گذشت شکات، 6 میلیارد و 804 میلیون ریال از محل آورده خانواده زندانیان، 2 میلیارد و 598 میلیون ریال از طریق تسهیلات اهدایی ستاد دیه کشور و مابقی از محل کمک‌های خیرین استانی تامین شده است.

گفتنی است تعداد 26 پرونده با مبلغ محکومیت 27 میلیارد و 439 میلیون ریال در جلسه اخیر هیأت امنای نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل مطرح گردید که با اهدای تسهیلات به 15 پرونده موافقت شد.

7

 

انتهای پیام /

۱۶ تیر ۱۳۹۸ ۱۳:۲۲
تعداد کلیک: ۱,۲۸۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.