English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کم‌دقتی در فروش «کلم‌پیچ» کاسب شیرازی را روانه زندان کرد

اشراف به زبان عربی و تجربه‌ای کوتاه در امر خرید و فروش با برخی از شرکت‌های حوزه خلیج فارس اعتماد به نفسی کاذب به خیرالله چهل ساله داد تا با وجود عائله‌مندی و سال‌ها زندگی آبرومندانه سر از زندان درآورد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مددجوی یاد شده اگرچه تحصیلات ابتدایی دارد اما به دلیل سال‌ها کارگری در میدان میوه و تره‌بار دوستان بسیاری دارد که خودش از آن‌ها به عنوان سرمایه‌های سنگین و تمام نشدنی خویش یاد می‌کند.

داشتن دوستان ایرانی و عربی متعدد خیرالله اگرچه همیشه برای او منشاء خیر بوده اما در برهه‌ای از زندگی او که فشار مالی و مشکلات معیشتی بر شانه‌هایش سنگینی می‌کرد کار دستش داد و در پی معامله‌ای چند صد میلیونی او را از سه سال گذشته تا کنون درگیر موضوعات قضایی مختلفی کرده است.

در شرح وضعیت این زندانی آمده است «خیرالله به موجب قراردادی در مورخ 17 مرداد ماه 95 با یک شرکت خصوصی متعهد می‌‌شود محصول کلم‌پیچ آن شرکت را برای صادرات به کشورهای همسایه تامین کند. متن قرارداد به این شرح بوده است که آقای خیرالله - ش با مسئولیت خودش در کمیت و کیفیت محصول مرغوب انجام وظیفه کند و محصولات ارائه شده به او را از نظر قیمت مناسب خریداری کند. در این زمینه قید می‌شود اگر کلم‌پیچ هکتاری خریداری شود به ازای هر هکتار حداقل 110 تن بار را تحویل شرکت دهد در غیر اینصورت مسئولیت زیان و کمبود بار به عهده خودشان است».

بر اساس همین توافق آقاخیرالله به نمایندگی از شرکت یاد شده 10 هکتار زمین با کشت کلم‌پیچ از خانواده‌ای در یکی از روستاهای توابع استان فارس به مبلغ 250 میلیون تومان اجاره و در قبال آن 5 فقره چک مجموعا به مبلغ قید شده صادر می‌‌کند اما در ادامه به دلیل خراب بودن بار و کم بودن آن به جای تخمین هر هکتار 100 تن به مقدار 60 تن محصول برداشت کرده و در تاریخ 18 مهر 1395 آن‌ها را بارگیری و از طرف شرکت به موسسه‌ای در ابوظبی ارسال می‌کند.

یک روز بعد از ارسال محصولات موسسه تجاری مستقر در کشور امارات طی نامه‌ای به شرکت ایرانی اعلام می‌دارد که محموله‌های کلم‌پیچ ارسالی به علت عدم صحیح آبیاری فاسد و غیرقابل فروش هستند که به همین دلیل آقاخیرالله با توجه به مندرجات داخل قرارداد متضرر شده و با محکومیت مالی سنگینی از تاریخ 23 تیر 1397 راهی زندان می‌شود.

با فروش محصول به قیمت نازل برای مصارف خاص، فروش یک دستگاه خودروی سواری و همچنین استقراض مبلغی، این فرد اگر ابتدای امر مبلغ را تا حدودی کاهش می‌دهد اما در ادامه بابت ناتوانی در تسویه مبالغ گرفتار حکم جلب شده و با وجود سرپرستی از یک خانواده 4 نفره روانه بند می‌شود.

طبق اظهار مسئولین ستاد دیه اصل بدهی این مددجو رقمی معادل 273 میلیون تومان بود که در فرآیند رسیدگی به پرونده با دعوت از شاکیان خصوصی، در قالب صلح و سازش به میزان 74 میلیون تومان گذشت رضایتمندانه شده و با معرفی بدهکار توسط ستاد دیه استان به یکی از بانک‌ها تا میزان 150 میلیون تومان نیز وام بدون سود اخذ شده است.

در شرایط فعلی این زندانی نیازمند که طبق استعلام به عمل آمده از سوی کمیته تحقیق واجد هرگونه اموال منقول و غیرمنقول ارزشمندی است بابت الباقی 49 میلیون تومانی خود در بند حبس حضور دارد.

انتهای پیام/

۱۶ تیر ۱۳۹۸ ۰۸:۵۴
تعداد کلیک: ۱,۰۷۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.