English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

حبس 500 زندانی غیرعمد در آذربایجان‌شرقی

مدیر نمایندگی ستاد دیه آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون تعداد 500 نفر زندانی جرایم غیر عمد در زندان های این استان به سر می‌برند که در انتظار کمک خیرین و نوع دوستان خود هستند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، رسول تقی پور در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع این افراد هفت زندانی زن و بقیه از محکومان مرد بودند که ۳۵۰ نفر از مجموع این زندانیان را محکومان مالی، ۱۵ نفر را محکومان حوادث کارگاهی و قتل شبه عمد و مابقی محبوسان را بدهکاران مهریه و نفقه شامل می‌شود.

وی از آزادی تعداد ۱۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در آذربایجان شرقی طی سه ماهه اول سال‌جاری خبر داد و افزود: از این تعداد ۷۸ نفر را محکومان مالی، ۵ نفر را محکومان تصادفات غیرعمد و حوادث کارگاهی و ۳۶ نفر را نیز محکومان مهریه و نفقه تشکیل می‌داد.

تقی‌پور با بیان اینکه ۱۱۹ نفر از این زندانیان مرد و یک نفر نیز زندانی زن بودند، افزود: مجموع کل بدهی زندانیان آزاد شده معادل ۴۲۲ میلیارد ریال بود.

وی ادامه داد: مبلغ ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از این رقم از محل کمک ویژه ستاد دیه برای آزادی زندانیان، ۱۱ میلیارد ریال از طریق تسهیلات بانکی و مبلغ ۱۰۶ میلیارد ریال با پیگیری همکاران ستاد دیه و همچنین دعوت از شکات و مذاکره با آن‌ها از طریق رضایت شاکیان پرونده، تامین شده است.

تقی‌پور با بیان اینکه مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هم توسط خانواده مددجویان برای آزادی این زندانیان تامین شده است، اظهار داشت: مبلغ ۲۹۱ میلیارد ریال نیز در نتیجه تلاش‌های ستاد دیه استان از طریق صدور دادنامه اعسار توسط مراجع قضایی تامین شده است.

وی با دعوت از مردم متدین و نوع دوست آذربایجان شرقی برای جمع آوری کمک ها و مساعدت های مالی جهت آزادسازی زندانیان غیرعمد، یادآوری کرد: در این ارتباط طرح های مختلفی توسط ستاد دیه استان در طول سال اجرایی می‌شود که خوشبختانه تاکنون نیز استقبال خوبی از آنها به عمل آمده است.

تقی‌پور با اشاره به فرهنگ بالای نوع دوستی و کمک به نیازمندان در میان مردم آذربایجان، گفت: به دلیل همت والا و مساعدت های روز افزون مردم تاکنون موفقیت های زیادی در این زمینه حاصل شده است و حتی از کشورهای خارجی نیز در این رابطه جلب مشارکت داشته‌ایم.

به گفته وی ستاد دیه آذربایجان شرقی برای ارج نهادن به کمک های انسان دوستانه خیرین، کارنامه ای را برای آنها ارسال می کند که در آن تمام مشخصات همراه به شماره های تماس فرد مورد نظر برای آزادی درج شده است.

۱۱ تیر ۱۳۹۸ ۰۹:۳۲
تعداد کلیک: ۱,۰۷۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.