English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

قانون در قبال زندانیان مهریه تغییری ندارد

سخنگوی قوه قضاییه با تاکید بر اینکه تضییع حقی در مورد مهریه صورت نگرفته است، گفت: بر خلاف تصور برخی در قبال قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی تغییری صورت نگرفته است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قشاء شب گذشته (9 تیر ماه) با حضور در برنامه زنده «جهان آرا» که از شبکه افق پخش شد، در پاسخ به سوال حذف زندان در قانون مهریه و روند آن اظهار کرد: در این باره اتفاق جدیدی رخ نداده و قانون تغییری نکرده. آنچه در این روز‌ها اتفاق افتاد این بود که هم در ملاقات‌های رئیس قوه قضاییه با مراجع تقلید آنها گلایه کردند چرا افراد بابت مهریه زندان میروند. همچنین بررسی‌ها نشان می‌داد برخی از همکاران قضایی قانون لازم الاجرای فعلی را خوب اجرایی نمی‌کنند.

اسماعیلی افزود: درباره زندانیان محکوم مالی قانون تقسیم‌هایی دارد که از این افراد برخی باید در زندان باشند و برخی نباید در بازداشت بمانند. مخصوصا در جرایم مالی در حوزه غیر عمد، آنجا که مسبوق به معامله نیست، این نهضت در خصوص دیه و تصادفات شروع شد و سال‌های متمادی کار شده که راننده بابت دیه نباید بازداشت شود.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: همان قانون در مورد مهریه هم این حکم را داشت؛ منتهی ابتدا درباره محکومان به دیه سال‌ها کار شد؛ نتیجه داد؛ استنباط شد که درباره محکومان دیه این قانون خوب کار و تمرکز نشده و متمرکز شد و گفته شد کسانی که مهریه بدهکارند، دو گروه هستند: یا توانایی دارند و نمی‌پردازند که این‌ها باید زندان بمانند؛ اما بسیاری از این افراد طی بررسی‌ها اثبات شده واقعا توانایی پرداخت مهریه راندارند که قانون و شرع می‌گوید نباید زندان بمانند و لازم بود در این عملکرد دقت شود که کدامیک از این‌ها توانایی دارند یا ندارند.

اسماعیلی با بیان اینکه هیچ تضییع حقی در مورد مهریه صورت نگرفته، تاکید کرد: کسانی که باید در زندان بمانند، می‌مانند؛ اما آن کسی که قادر به پرداخت نیست، به موجب قانون باید بیرون می‌آمد و این رویکرد، اجرای این قانون را تسریع کرد.

انتهای پیام /

۱۰ تیر ۱۳۹۸ ۱۲:۱۰
تعداد کلیک: ۱,۱۵۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.