English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

تمام بدهکاران مهریه در استان لرستان مرخصی گرفته‌اند

مدیر نمایندگی ستاد دیه لرستان گفت: با مساعدت دستگاه قضائی و دستور آیت‌الله رئیسی به تمامی ۱۷۳ بدهکار مهریه و نفقه‌ای که در زندان‌های لرستان حبس بودند مرخصی داده شد.

توکل شاکرمی با اشاره به اینکه هم‌اکنون تعداد ۶۲۸ زندانی جرایم غیرعمد در سطح زندان‌های لرستان تحمل حبس می‌کنند، اظهار کرد: از این تعداد ۱۸ نفر بابت بدهی ناشی از دیه تصادفات رانندگی، ۸ نفر بدهکار به دلیل وقوع حوادث کارگاهی و ساختمانی، ۴۲۹ نفر با عنوان محکومیت مالی و ۱۷۳ نفر نیز بدهکار مهریه و نفقه هستند.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ نفر از این محبوسان را زنان سرپرست خانواده تشکیل داده‌اند، افزود: کل بدهی این مددجویان رقمی معال ۱۱۰ میلیارد تومان است که البته پیش‌بینی می‌شود با گذشت رضایتمندانه شکات و سایر اقداماتی که در ستاد دیه در فرآیند رسیدگی به هر پرونده انجام می‌دهد نزدیک به 80 میلیارد تومان از اصل بدهی در قالب دریافت وام از سوی زندانیان واجد شرایط کسر شود.

شاکرمی در مورد زندانیان بدهکار مهریه گفت: با مساعدت دستگاه قضائی و دستور آیت الله رئیسی به تمامی محکومان به پرداخت صداق مرخصی چندماهه داده شده است تا شخصا به تعیین تکلیف بدهی خود پرداخته و با تقسیط یا تعدیل اقساط قبلی خارج از زندان در مسیر مختومه شدن پرونده خود اقدام نمایند.

وی با اشاره به آغاز هفته قوه قضائیه بیان کرد: به این مناسبت درصدد هستیم تا با همیاری روسای دادگستری‌ها روزانه سه نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را در لرستان آزاد نماییم که با این برنامه‌ریزی می‌توان گفت در هفته قوه قضائیه مجموعا ۲۱ نفر زندانی جرایم غیرعمد با پرداخت مبلغی بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان از بند آزاد و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازمی‌گردند.

انتهای پیام/

۱ تیر ۱۳۹۸ ۱۰:۳۲
تعداد کلیک: ۱,۳۸۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.