English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 21 محکوم غیرعمد به همت زوج البرزی

زوج نیکوکار البرزی در جشن گلریزان ستاد دیه استان موجبات آزادی ۲۱ زندانی بدهکار مالی و همچنین زمینه رهایی دو محکوم‌ به اعدام را فراهم کردند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، در آییین گلریزان روز گذشته (25 خرداد) که با حضور جمعی از مسئولین قضایی و خیرین استانی برگزار شد خانم و آقای «ف» با پرداخت مبلغی معادل ۱۱۰ میلیون تومان زمینه آزادی 21 زندانی جرایم غیرعمدی را فراهم نمودند که به طور میانگین به دلیل ناتوانی مالی 5 ماه در بند حضور داشتند.

زوج البرزی کاهش آسیب‌های روحی و اجتماعی اعضای خانواده زندانیان مذکور را نیت اصلی خود از آزادی‌های انجام شده اعلام کردند و تاکید داشتند «آزادی زندانیان موجب کاهش بسیاری از آسیب‌ها بعضا جبران ناپذیر در جامعه شده و ضمن بازگرداندن یک غیربزهکار به آغوش جامعه از بروز بساری فسادهای اخلاقی و فروپاشی کانون یک خانواده جلوگیری می‌کند.

آن‌ها در قبال حمایت‌شان از محکومان به قصاص هم یادآور شدند «حمایت از این دسته زندانیان در حوزه فعالیت ستاد دیه نیست اما از آن‌جا که بنا داشتیم در صورت احراز صلاحیت اخلاقی و حسن رفتار برخی از محکومان عمد به قدر وسع یاری‌گر این محبوسان هم باشیم لذا این دو مورد را با همیاری مددکاران زندان‌ها انتخاب و نسبت به آزادی‌شان اقدا کردیم. هرچند این دو محکوم مرتکب قتل عمد شده و به عبارت ساده حق حیات را از انسانی سلب کرده‌اند اما با سپری شدن سال‌های زیادی از اتفاق منجر به فوت عمر خود را در پشت میله‌های زندان سپری کرده و به گواه دوستان، زندانبان‌ها و دیگر معتمدان قضایی اکنون به‌شدت از کرده خود اظهار پشیمانی کرده و متنبه شده‌اند.

یاوران ستاد دیه افزودند: در آیین ما ایرانیان و دین اسلام، بر اهمیت نجات دیگران از گرفتاری و انجام امور خیر، توصیه‌شده و با عمل به این تأکیدات شاهدیم هرساله علی‌رغم مشکلات مالی و معضلات معیشتی تعداد زیادی از زندانی بدهکار مالی یا دیه از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده‌های خود باز می‌گردند.

گفتنی‌است این زوج نیک‌اندیش تا کنون زمینه آزادی صدها محبوس نیازمند را فراهم نموده و با یاری ستاد دیه نوید دهنده امید و آزادی به زندانیان جرایم غیرعمد و خانواده‌های چشم انتظار آن‌ها بوده‌اند.

انتهای پیام /

۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ۰۸:۴۰
تعداد کلیک: ۱,۲۱۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.