English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

افزایش ۵۰ درصدی کمک‌های خیرین اردبیلی در گلریزان سال 98

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و نایب رئیس ستاد دیه استان اردبیل از افزایش ۵۰ درصدی کمک‌های خیرین در جشن‌های گلریزان ویژه ماه رمضان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، اولین جشن آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و مالی اردبیل با حضور مسولین قضایی جمعی از  خیرین استانی در زندان مرکزی اردبیل برگزار شد.

در ابتدای این برنامه یوسف خدادادی معاون محترم اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان اردبیل در سخنانی اظهار کرد: زوایای پنهان زندان برای آحاد مردم جامعه ناشناخته است، بیشتر افراد جامعه از زندان این تصور را دارند که ندامتگاه جای بزهکاران است، درصورتی که بسیاری از افراد آبرومند هستند که از بد حادثه ناشی از تصادفات رانندگی، بروز حوادث کارگاهی و یا مشکلات مالی ناشی از نوسانات اقتصادی بدهکار شده و در زندان به سر می‌برند.

وی افزود: زندانی شدن سرپرست یک خانواده ممکن است موجب از هم گسیختگی بنیان خانواده، طلاق‌های اجباری و گاهی انحراف‌های اخلاقی و اقتصادی خانواده‌ها شود. در این زمینه باید گفت بسیاری از خانواده‌های زندانی به دلیل نداشتن سرپرست خانواده دچار مشکلات عمیق عاطفی، مادی و معنوی می‌شوند.

نایب رئیس ستاد دیه استان اردبیل با اشاره به عملکرد این مجموعه حمایت در ایام ماه رمضان گفت: در روزهای مهمانی خدا تعداد  32 جشن گلریزان با تلاش شبانه روزی مسولین استانی و  کارکنان نمایندگی ستاددیه استان  در استان اردبیل برگزار شد که با استقبال خوب مردم نیکوکار استان همراه بود. به نحوی که می‌توان گفت امسال با اطلاع رسانی خوب و مشارکت پر شور خَیرین استانی شاهد افزایش 50 درصدی کمک‌های خیرین در این مراسم بودیم.

وی یادآور شد: در سال‌های اخیر بسیاری از مردم اردبیل و خیرین افزون بر هزینه افطاری، احسان‌های خود در ماه محرم و نیز هزینه‌های مرتبط با ختم اموات خود را به امر خداپسندانه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی اختصاص داده‌اند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری بیان کرد: با اقدامات مناسب صورت گرفته قضایی در دادگستری‌ها و نمایندگی ستاددیه استان  تعداد زندانیان مهریه در زندان‌های استان کاهش یافته است که در این زمینه جالب است از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 40 زندانی جرایم غیرعمد بامبلغی بالغ بر 84 میلیارد ریال از سطح زندان‌های استان آزاد و در همین راستا زمینه آزادی 18 محکوم مالی نیز با مبلغ 23 میلیارد و 708 میلیون ریال فراهم شده است که ان شاءالله این افراد هم به زودی از بند رهایی خواهند یافت.

9

انتهای پیام /

۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ۱۴:۴۸
تعداد کلیک: ۱,۱۸۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.