English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

تلاش گروه جهادی ضُحی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد

گروه جهادی ضحی با کمک‌های خیرخواهانه جمعی از دختران دانش‌آموز و دانشجوی تهرانی تشکیل شده و با هدف آزادی زندانیان جرائم غیرعمد تلاش می‌کند.

«ضحی» نامی بود که آقامعلم پیشنهاد داد. ابتدا در یک دبیرستان دخترانه با دل‌های پرکشیده به همنوع. آقای حیدری نمیخواهد عکسش را بگیرم. او می‌گوید من فقط طراح گروه ضحی بودم بقیه کار‌ها را خود دانش آموزان انجام دادند. دانش آموزانی از کل استان تهران که برخی الان دانشجو شده اند و این طرح را به دانشگاه‌ها کشانده‌اند. 

دختران ضحی از چند نفر دختران دهه هشتادی شروع شدند و به ۱۵۰ نفر رسیدند. الان، هم دانش آموز ابتدایی در این گروه هست و هم دانشجو و فردا که فارغ التحصیل شوند خانه دار‌ها یا کارمند و دکتر و مهندس نیز عضو آن خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری می‌گوید: وقتی اولین بار در کلاس پرورشی دبیرستان محل خدمتم این طرح را مطرح کردم باورم نمی‌شد دختران دهه هشتاد با دل‌های پاکشان از طرح استقبال کنند.

سرمایه بزرگ ما همین دل‌های مهربان است که با هر اتفاقی در کشور برای کمک می‌تپد. سیل، زلزله و. یک وقت‌هایی هم اتفاق نیفتاده، خودشان میخواهند برای یاری همنوعانشان قدمی بردارند. تهیه شانزده سری جهیزیه و آزادی زندانیان نیازمندی که به خاطر جرمی غیرعمد زندانی هستند.

مادران یا پدرانی که بخاطر دیه، حوادث غیرعمد، تصادف یا کار و همچنین بدهی و مشکلات مالی زندانی هستند. گروه ضحی در کل سال فعالیت می‌کند و کمک‌های مالی جمع آوری می‌کند و بعد بخشی از این کمک‌ها را در ماه مبارک رمضان یا روز‌های پایانی سال به ستاد دیه استان تهران اهدا می‌کند تا زندانیان نیازمند بتوانند سر سفره افطار یا هفت سین خانواده هایشان بازگردند.

آقامعلم در حال اهدای چک بانکی ۵۰ میلیونی کمک گروه ضحی به ستاد دیه ادامه می‌دهد: سال گذشته ده میلیون تومان اهدا شد که با آن بدهی ۲ نفر زندانی پرداخت شد و امسال این کمک به ۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد که با این مبلغ ۸ نفر زندانی آزاد می‌شوند.

ما برای آشنایی خانواده‌ها با گروه ضحی مراسم هم برگزار می‌کنیم. آخرین مراسم ما در مدرسه باغچه بان برگزار شد. دانش آموزانی که مشکل اوتیسم داشتند یا ناشنوا بودند میزبان مهربان این مراسم شدند. یک افطاری ساده و صمیمی که مهمانانش با گرمی دست‌های ما را برای ادامه راه فشردند.

گروه جهادی ضحی مبلغان نیکوکاری هستند که برای نجات دیگران همیشه پیشقدم می‌شوند. آمدن به این گروه و مراسم گلریزانی که برگزار میکنند دعوتی نیست، دل خود آدمهاست که دعوتشان می‌کند.

انتهای پیام/

۱۹ خرداد ۱۳۹۸ ۱۸:۳۴
تعداد کلیک: ۱,۱۴۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.