English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کمک به زندانیان غیرعمد کاهش معضلات اجتماعی را بدنبال دارد

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان گفت: مشاکت در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و آن دسته از دربندان نیازمند چالش‌ و آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، اسدالله گرجی‌زاده با اشاره به برگزاری 20 آیین گلریزان در ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: به همت خیرین امسال نیز در ماه مهمانی خدا بسیاری از محبوسان جرایم غیرعمد از بند زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

افزود: سال گذشته در ماه مبارک رمضان با همیاری شکات خصوصی در گذشت تقریبا نیمی از بدهی محکومان و البته کمک‌های مادی و معنوی خیرین، استان اصفهان رتبه نخست کشوری را در زمینه جذب کمک‌های مردمی داشت،.

وی با اشاره به تلاش ستاد دیه استان در امر آزادی 111 زندانی غیرعمد در طول ایام نورانی رمضان گفت: در مدت مشابه سال گذشته با مبالغ اهدایی خیرین تعداد یک‌هزار و ۲۰۰ نفر زندانی واجد شرایط با بدهی بالغ بر یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از بند رهایی یافتند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان ادامه داد: به طور کلی در خصوص عملکرد چهار سال گذشته این نهاد حمایتی می‌توان گفت تعداد 4570 زندانی بدهکار دیه و محکوم مالی از  بند آزاد و به آغوش جامعه بازگشته‌اند که در این زمینه جالب است شاکیان پرونده‌های قضائی تا میزان ۵۰۰ میلیارد ریال از بدهی‌های خود را برای تسریع در روند آزادی افراد دردمند صرف‌نظر کرده‌اند.

وی با بیان آمار زندانیان جرایم غیرعمد اصفهان گفت: هم‌اکنون  1300 محکوم غیرعمد در سطح زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که رقم بدهی این افراد ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود که بیش از 90 درصد این افراد با محکومیت مالی ناشی از دیون مالی یا تعهدات مهریه یا نفقه گرفتار شده‌اند.

انتهای پیام /

۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۱۵
تعداد کلیک: ۱,۰۹۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.