English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی سرپرست یک خانواده 5 نفره در خانه خدا

نمازگزاران مسجد فخرآباد در واپسین روزهای ماه مهمانی خدا با برگزاری جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد موجبات آزادی یک مددجوی تحت حمایت ستاددیه را فراهم کردند.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، به دنبال اجرای طرح «هر مسجد آزادی یک زندان» نمازگزاران مسجد فخرالدوله واقع در محله دروازه شمیران ظهر امروز (13 خرداد ماه) با برگزاری آیین گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری با اهدای وجوهات نقدی و  مبالغ اهدایی خود در مجموع با کمک 9 میلیونی خود زمینه آزادی سرپرست خانواده‌ای که بابت محکومیت مالی غیرکلاهبرداری در حبس بود را فراهم کردند.

سید اسدالله جولایی، مدیرعامل ستاددیه کشور با حضور در این مراسم ضمن تقدیر از برنامه هرساله خیرین این مسجد تاریخی در حل معضلات مددجویان این مجموعه گفت: ستاد دیه به عنوان یک نهاد مردمی از ابتدای تاسیس خود تا به امروز با اتکاء به آیین‌های سنتی گلریزان زمینه آزادی بیش از 130 هزار دربند آبرومندی را فراهم نموده است که بر حسب نداری و ناتوانی مالی در حبس بودند. افراد که نه سوءنیتی در ورود به زندان داشتند و نه سابقه کیفری در پرونده‌های آن‌ها درج بود.

وی با اشاره به آیات و روایات اسلامی در زمینه دستیگری از مستمندان جامعه افزود: امروز شرایط اقتصادی برای بعضی خانواده‌های ایرانی به نحوی است که نبود سرپرست خانواده آرامش تمام اعضای خانه را مختل می‌کند و این شرایط در مواقعی حتی ممکن است افزون بر مشکلات روحی و معیشتی، فساد اخلاقی در یک خانه را تشدید کند. مشکلات بعضا جبران ناپذیری که دامن آن نه فقط فرد زندانی بلکه افراد بسیاری را هم در برمی‌گیرد.

 جولایی با تاکید بر اصل اسلامی و انسانی «شخصی بودن مجازات‌ها» یادآور شد: آیات و احادیث متعددی تصریح دارند «هر کس نفسی را زنده کـند گویا همه مردم را زنده کرده است» معکوس این موضوع هم گاه صدق می‌کند و بابت حبس یک فرد نیازمند در زندان ممکن است روحیه و حتی نفوس متعددی به دلیل انباشت مشکلات کشته شود. خیرین ارجمند خوب است بدانند که کمک‌های نوعدوستانه آن‌ها نه فقط گره‌گشای معضل یک زندانی، بلکه نجات‌بخش یک خانواده و در نگاه کلی‌ اصلاح‌گر معضلات مختلف اجتماعی است.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با بیان عواقب حبس بدهکاران غیربزهکار اظهار کرد: در احادیث می‌خوانیم آن هنگام که یوسف علیه‌السلام از زندان زاویرا رهایی یافت، بر در این زندان جملاتی را نوشت که سیمای زندان و زندانی را به نحو زیبایی مطرح می‌کند. این پیامبر الهی در آن جملات تحریر شده تصریح دارند که «هذا قبور الاحیاء و بیت الاحزان»؛ این یعنی محبس آرامگاه زندگان و ماتمکده آن‌هاست. البته این در حق کسانی صدق خواهد کرد که نه بر حسب مکافات اعمال‌ سوء خود و نه بر حسب عمد یا نیت مجرمانه بلکه به ناخواسته مرتکب یک فعل متضمن ضرر شده‌اند.

وی با بیان این حدیث نبوی که «انما الدنیا سجن المؤمن» یادآور شد: برای فرد مومن و متدینی که ناخواسته در یک اتفاق غیرقابل پیش‌بینی بدهکار مالی می‌شود صدور محکومیت حبس حکم زندان در زندان را دارد.

مسجد فخرالدوله از مساجد قدیمی شهر تهران است که به دلیل اهمیت آن در سال‌های ابتدای انقلاب و البته در دوران 8 سال دفاع مقدس بخشی در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفته است.

8

7

انتهای پیام/

 

 

۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ۱۷:۵۵
تعداد کلیک: ۱,۲۳۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.