English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

دلتنگی 3 ساله درسا برای پدر

سه سال است که بدهی‌های مالی او را گرفتار میله‌های زندان کرده است. درسای کوچک گزارش که باید اکنون شادمان از بازی‌های کودکانه باشد در تقدیر غرق شده و می‌گوید: سه سال است که پدر پیش من نیست.

مادر درسا هم می‌گوید: با این اوضاع اقتصادی سخت،  با خودم می‌گویم چگونه هزینه اجاره خانه‌ام را ماهانه پرداخت کنم آیا پولی خواهد بود تا برای فرزندانم غذا تهیه کنم.

اما ستون خانواده در گوشه‌ای از زندان به سقف اتاق نگاه می‌کند، چشمانش گریان و دستانش رو به آسمان است، دل او بی قراری می‌کند، با خودش می‌گوید شاید او هم جزو  افرادی باشد که به همت خیران دیگر دیوارها را نظاره نخواهد کرد، حکایت او حکایت ده‌ها نفر از زندانیان جرائم غیرعمد خراسان‌جنوبی است.

هرساله ماه رمضان به نیمه و آخر که میرسد شب‌های خراسان جنوبی حال و هوایی از جنس مهربانی می‌گیرد، همه دعوت می‌شوند، کوچک و بزرگ نمی‌شناسد، خیران، مردم و مسئولان به همت ستاد دیه گرد هم می‌آیند و برای بازگشت عده ای به آغوش خانواده تلاش می‌کنند.

سال گذشته با همت و مشارکت مردم نیکوکار خراسان جنوبی ها 135 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان که 16 میلیارد بدهی داشتند از زندان آزاد شدند.

امسال هم 175 زندانی جرائم غیر عمد  در خراسان جنوبی  در زندانها به سر می برند که 30 میلیارد تومان بدهی دارند.

به گفته مدیرکل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان، 127 نفر از این زندانیان دارای بدهی مالی غیر کلاهبرداری،  47 نفر بدهی نفقه و مهریه و یک نفر با بدهی دیه  هستند.

هاشمی  می‌گوید: برای آزادی این زندانیان نیاز به گذشت شاکیان، کمک مردم و خیّران و ستاد دیه کشور و استان است.

گذشت شاکیان در خراسان جنوبی، قابل توجه است

مدیرکل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان، گذشت شاکیان را در خراسان جنوبی قابل توجه مطرح نموده و می‌گوید: پارسال  10 میلیارد و  500 میلیون تومان از بدهی 16 میلیارد تومانی زندانیان جرائم غیرعمد استان را شاکیان گذشت کردند.

از آغاز امسال هم 9 زندانی جرائم غیرعمد مالی خراسان جنوبی با بدهی 1 میلیارد و 50 میلیون تومان آزاد شدند که 700 میلیون تومان از این بدهی را شاکیان گذشت کردند.

زندان یک ساعت هم سخت است

آقای حسن‌پور هم که سه سال است دست تقدیر او را روانه زندان کرده است می‌گوید: زندان یک ساعت هم سخت است چوب رفاقت را خوردم و به همه اعتماد کردم در نهایت سرنوشت من این شد.

مادر هم برای تنها عصای پیریش دست به دعا برداشته و خاطرنشان می‌کند که تا توانستم کار کردم اما هم‌اکنون دیگر توانی برای من نمانده و فقط می توانم دست به دعا بردارم تا خیران به کمک فرزند من و دیگر زندانیان بیایند.

سخاوت 350 میلیون تومانی بیرجندی‌ها به زندانیان غیرعمد

جشن گلریزان30 اردیبهشت در بیرجند،  31 اردیبهشت در طبس، اول خرداد در قاین، 7خرداد در نهبندان و 8 خرداد در فردوس برگزار شد و مردم به کمک زندانیان جرائم غیر عمد آمدند. بیرجندی ها در شب میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) در تالار ماهان این شهر با خدای خود قرار دوست داشتن گذاشتند تا گره ای از دست کسانی که روزگار پای آنها را ناخواسته به زندان باز کرده است، بردارند. از نوجوانی که 10 هزار تومان کمک کرده تا خیری که 50 میلیون تومان هدیه داده، همه آمدند تا  آبروی آنهایی را که اکنون توانایی  پرداخت جرایم خود را ندارند، بخرند. بیرجندی ها در این مراسم 350 میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استان کمک کردند.

خداوند به من نعمت داده و من هم به دیگران کمک می‌کنم

آقای رضوانی یک نیکوکاراست که سال‌هاست دست به خیر داد و می گوید: خداوند به من نعمت داده است و من هم آمده ام به دیگران کمک کنم تا بلکه حتی اگر شود یک زندان آزاد شود و عید فطر در کنار خانواده خود باشد.

قلک‌مان را می‌دهیم تا بچه‌های آقای کوچی پدرشان را ببینند

اما در گوشه‌ای دیگر از سالن پسرک و دخترک کوچکی بودند که می گفتند همه دارایی مان همین قلک است و آورده ایم تا هدیه بدهیم تا چشمان بچه‌های آقای کوچی مثل ما در این شب‌های ماه رمضان با دیدن پدر روشن شود.

آقای براتی یکی از زندانیان جرائم غیرعمد هم که در این جشن شرکت داشت از حضور خیران و دست اندرکاران جشن گلریزان که باعث نجات او و دیگر زندانیان می شوند، تشکر کرد.

مشارکت استاندار، کمیته امداد و ستاد دیه در جشن گلریزان

مدیرکل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان می افزاید:  علاوه بر کمک نقدی بیرجندی‌ها، کمیته امداد امام خمینی (ره) استان 150 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به این زندانیان پرداخت می‌کند.

هاشمی همچنین با اشاره به کمک 50 میلیون تومانی استاندار و 50 میلیونی ستاد دیه کشور به جشن گلریزان استان اظهار کرد: کمک 70 میلیون تومانی دو واحد صنعتی و قلک 2 کودک بیرجندی به مبلغ 700 هزار تومان از جمله کمک‌های جمع‌آوری شده بود.

خیران نیک‌اندیش طبسی هم  برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در جشن گلریزان این شهرستان ۶۴ میلیون و ۲۱۳هزار تومان کمک کردند.

تعداد 27 زندانی جرم غیرعمد در زندان طبس حضور دارند که 2 میلیارد و 300 میلیون تومان بدهکار هستند. پارسال 16 زندانی جرائم غیر عمد شهرستان طبس با کمک 950 میلیون تومانی خیران آزاد شدند.

مردم خیر قاین نیز برای آزادی۲۶ زندانی جرائم غیر عمد با 3 میلیارد و 700 میلیون تومان بدهی، 83 میلیون تومان در جشن گلریزان کمک کردند. پارسال ۱۹ زندانی در این شهرستان با کمک یک میلیارد و 250 میلیون تومانی خیران از زندان آزاد شدند.

جشن گلریزان فردوس هم با کمک 45 میلیون تومانی خیران به پایان رسید. هم اکنون ۴۶  زندانی جرائم غیرعمد با ۶ میلیارد تومان بدهی در زندان فردوس به سر می‌برند. پارسال نیز ۳۷ زندانی با چهار میلیارد تومان بدهی از زندان این شهرستان آزاد شدند.

کمک من توشه‌ای بود برای آخرتم

خانم رضایی یکی از خیران استان می‌گوید: کمک من توشه ای بود برای آخرتم و خوشحال هستم که خداوند این توفیق را به من داد تا در این جشن شرکت و به دیگران کمک کنم.

تسهیلات آزادی زندانیان در انتظار آیین نامه اجرایی

امیر حسنخانی نماینده مردم شهرستانهای فردوس، سرایان، طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: امسال 200 میلیارد تومان تسهیلات برای آزادی زندانیان در نظر گرفته شده است اما متأسفانه هنوز آیین نامه اجرایی آن نوشته نشده و ابلاغ نشده است که امیدواریم هرچه زودتر این آیین نامه ابلاغ شود.

ستاد دیه خواستار کمک بیشتر مردم و خیران

خویی، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان خراسان‌جنوبی هم گفت: گرچه مردم در جشن های گلریزان سنگ تمام گذاشتند اما همچنان ستاد دیه خراسان جنوبی در انتظار کمک بیشتر مردم و خیران است تا هرچه زودتر زندانیان جرائم غیر عمد راهی خانه های خود شوند.

انتهای پیام /

۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ۱۷:۲۵
تعداد کلیک: ۱,۲۴۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.