English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کمک 4.5 میلیارد ریالی خیرین گلستان به زندانیان غیرعمد

رییس کل دادگستری گلستان از کمک چهار میلیارد و 500 میلیون ریالی خیران استان در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، هادی هاشمیان در جشن گلریزان ستاد دیه گلستان، اظهار کرد: سال گذشته خیرین استان مبلغی معادل ۵ میلیارد ریال به ستاد دیه کمک کرده بودند که دلیل کاهش این مبلغ نسبت به رمضان سال 97 مشکلات ناشی از سیلاب فروردین ماه است که امید است با بهبود کامل شرایط پیش آمده و برگزاری جشن‌های دیگری در طول سال این کسری نه تنها تامین بلکه با رشد محسوسی مبالغ جمع‌آوری شده در راستای آزادی حداکثری بدهکاران مالی استان مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: تمامی مبالغ اعطایی از سوی خیرین تا ریال آخر صرف آزادی محبوسان نیازمندی می‌شود که ناخواسته در پی حوادثی چون تصادفات رانندگی، وقوع حوادث کارگاهی و محکومیت مالی ناشی از تامین اسباب معیشتی و درمانی افراد هزینه خواهد شد.

هاشمیان با اشاره به آمار زندانیان جرایم غیرعمد گلستان اظهار کرد: هم اکنون تعداد 500 زندانی مرد و 20 محبوس زن بابت ارتکاب جرایم غیرعمد در سطح زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که 95 درصد این افراد بابت ناتوانی بدهی مالی و تنها 5 درصد این افراد بابت محکومیت دیات در بند هستند.

رییس هیات امنای ستاد دیه استان گفت: برنامه‌های آزادی و حتی آیین‌های جذب کمک از سوی ستاد دیه محدود به ماه رمضان یا مناسبت‌هایی نظیر روزهای منتهی به نوروز نیست و در این راستا اگر هر نفر از هم‌استانی‌ها تنها ۱۰۰ هزار ریال به ستاد دیه کمک کنند می‌توان تعداد زیادی از این محکومان را آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگرداند.

وی یادآور شد: سال قبل جشن گلریزان گلستان در چهار شهر برگزار شد که امسال به دلیل جاری شدن سیل و بر جای گذاشتن خسارت سنگین، به طور متمرکز در گرگان انجام گردید.

انتهای پیام/

۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ۰۹:۵۰
تعداد کلیک: ۱,۰۴۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.