English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

برگزاری 313 جشن گلریزان در ماه رمضان

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: امسال طبق برنامه قرار بر برپایی 300 آیین آزادسازی زندانیان نیازمند بود که به دلیل استقبال برخی از استان‌ها تا به امروز میزبان 313 مراسم بوده‌ایم.

 به گزارش خبرگزاری روابط عمومی ستاد دیه کشور، سید اسدالله جولایی در هجدهمین آیین گلریزان این نهاد حمایتی در شهر مقدس مشهد اظهار کرد: هم اکنون 13 هزار و 400 زندانی جرایم غیرعمد در سطح کشور تحمل حبس می‌کنند که تقریبا ثلث این محبوسان واجد ریافت تسهیلات هستند و از همین رو برای حمایت حداکثری از این بدهکاران غیربزهکار جشن‌های گلریزان امسال را علی‌رغم مشکلات معیشتی عامه مردم و مصائب ناشی از سیلاب‌های 5 استان این مهم را با جدیت پیگیری کردیه‌ایم و امید است از محل اعتبارات نزدیک به 60 میلیارد تومانی که تا کنون جمع‌آوری شده تعداد قابل توجهی از این مددجویان را آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگردانیم.

وی یادآور شد: سال گذشته ما میزبان ۴۰۰جشن گلریزان در ماه مهمانی خدا بودیم که امسال به دلیل بروز سیل در برخی مناطق این مراسم‌ها اگرچه از بابت کمی نسبت به رمضان 97 تقلیل داشت اما از جهت جمع‌آوری وجوهات شرعی و جذب کمک‌های مردمی رشد داشته است.

جولایی با اشاره به کمک‌های ارایه شده از سوی مسئولین گفت: رهبر معظم انقلاب به مانند حمایت‌های معنوی خودشان با اختصاص مبلغ 4 میلیارد ریال چراغ این محافل را روشن فرمودند و در ادامه رییس جمهور با اعطای مبلغ 2 و 700 میلیون ریال، رئیس قوه قضائیه با تخصیص ۵۰۰ میلیون ریال، رئیس مجلس شورای اسلامی ۳۰۰ میلیون ریال و دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با واریز مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال در این امر خدا پسندانه مشارکت داشتند.

وی در مورد برنامه‌های شاخص این جشن‌ها اظهار کرد: در برنامه‌هایی بنده افتخار شرکت در آن‌ها داشتم جشن گلریزان مرکز استان آذربایجان شرقی بود که در آن مراسم مردم تبریز ۴۰ میلیارد ریال، در ادامه در جنوب کشور مردم سخاوتمند سیستان و بلوچستان با بذل کمکی معادل ۱۵میلیارد ریال، خیرین اصفهان با کمک ۳۰ میلیارد ریالی در این برنامه‌ها حاضر شده‌اند.

جولایی افزود: سال گذشته تعداد هفت هزار و ۹۳۲زندانی جرایم غیر عمد با مبلغ بدهی ۱۵میلیارد و ۹۷۷ میلیارد ریال خود از بند آزاد شدند که  ۴۸درصد این مبلغ با کمک کمیته‌های صلح و سازش، و همکاری مددکاران زندان‌ها در قالب اخذ گذشت از اصل محکوم‌ٌبه کسر شده‌ است.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام محمود فروتنی معاون رئیس کل دادگستری خراسان رضوی نیز در سخنانی گفت: با استناد به عفو رهبری در ۲۲ بهمن سال گذشته حدود پنج هزار زندانی در این استان مشمول آزادی و تخفیف مجازات شدند و در سال جاری نیز ۲هزار زندانی جرایم غیرعمد با فعالیت کمیسیون های ساماندهی زندانیان آزاد شده‌اند.

وی افزود: پذیرش اعسار (تشخیص ناتوانی در پرداخت) را در دستور کار داریم و در این زمینه تا کنون ۷۰۰ زندانی معسر شناسایی و با تقسیط بدهی خود آزاد شده‌اند. در آزادی زندانیان معسر بیش از دیگر دربندان، به دلیل فراوانی محکومان مهریه این افراد مورد توجه قضات قرار دارند.

جواد غفاریان طوسی، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان خراسان رضوی نیز به عنوان سخنران بعدی این ببرنامه با تاکید بر لزوم افزایش تعهدات بیمه برای کاهش زندانیان جرایم غیرعمد اظهار کرد: گرچه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مستلزم کمک خیّرین است اما اولیاءدم و شکات خصوصی با تخفیف طلب خود بیشترین نقش را در فرآیند آزادی ایفا می‌کنند. اتفاقی که می‌توان بر حسب آن گفت طلبکاران پرونده‌های مالی یا دیه در خط مقدم آزادی‌ها قرار دارند.

وی با اشاره به آمار زندانیان جرایم غیرعمد استان افزود: هم‌اکنون حدود  ۷۵۰زندانی جرایم غیرعمد با مبلغ بدهی 140 میلیارد تومان در انتظار کمک خیّرین هستند که البته در رسیدگی به پرونده این بدهکاران ستاد دیه ضمن اخذ گذشت رضایتمندانه از شکات به تلاش شخصی زندانیان و آورده حداکثری خانواده این مددجویان توجه دارد تا احیانا این مجموعه که بر حسب اعتماد خیرین بنا شده و حیات دارد با اختصاص ولو یک ریال با ناغیر اعتبار خویش را لکه‌دار نسازد.

گفتنی است، در این مراسم نیکوکاران با پرداخت مبلغی افزون بر ۸۰۰ میلیون تومان تعهد کردند که بخشی از این کمک‌ها در قالب صدور چک و پرداخت‌های مدت دار انجام شده است.

4

7

7

انتهای پیام/

۱۱ خرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۱۴
تعداد کلیک: ۱,۱۸۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.