English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 860 زندانی غیرعمد سیستان و بلوچستان در طول 12 سال

به همت خیرین سیستان و بلوچستان تعداد 860 زندانی جرائم غیرعمد این استان با مبلغ بدهی بالغ بر 120 میلیارد ریال طی دوازده سال اخیر از بند آزاد و به آغوش خانواده بازگشته‌اند.

 به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، ماه مبارک رمضان هر سال فرصت مناسبی برای برگزاری جشن های گلریزان در سراسر کشور است که خیرین از سرمایه‌دار و کارمند گرفته تا کاسب و کارگر معمولا در یکی از سالن های شهر گردهم می آیند تا برای همنوعان خود که به دلیل ارتکاب جرائم غیرعمد زندانی شده‌اند با جمع آوری کمک زمینه آزادی آن‌ها را فراهم کنند و ثواب آن را توشه‌ای برای آخرت خویش سازند.

در راستای اعتلای این سنت حسنه به گفته مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان، ماه مبارک رمضان امسال تعداد 42 جشن گلریزان در سطح استان برنامه ریزی شده که بیش‌تر آن‌ها نیز تا کنون برپا شده و در قالب همین آیین‌های معنوی زمینه آزادی بسیاری از دربندان دردمند هم فراهم گریده است.

علاوه بر جمع آوری کمک‌های نقدی خیرین در رون آزادی یک بدهکار غیربزهکار، گذشت و سازش از جمله مولفه‌های تعیین کننده است و طبق گواهی مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان با تلاش مسئولان دستگاه‌های انتظامی و قضایی و پیگیری کارشناسان ستاد دیه جالب است که تا 80 درصد مبالغ مورد نظر شکات پروندهای خصوصی به سبب گذشت شاکیان از مجموع بدهی کسر شده است.

77 زندانی جرائم غیر عمد سیستان وبلوچستان نیازمند 95 میلیارد ریال

مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان با تقدیر از این همراهی طلبکاران اظهار کرد: امید است به مانند سال‌های گذشته اولیاء دم و شاکیان پرونده‌ 77 زندانی جرائم غیر عمد حال حاضر این استان در جهت تامین بدهی 95 میلیارد ریالی این بدهکاران مالی و دیه نهایت همکاری را داشته باشند.

سیدعبدالحسین سجادی با اشاره به این که سال گذشته 141 زندانی با کمک 25 میلیارد ریال کمک خیرین از بند زندان آزاد شده‌اند، افزود: همیاری نیکوکاران در سال جاری نیز مشمول حال مددجویان این مجموعه گردیده و تا به امروز می‌توان گفت تنها خیرین چابهاری 688 میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد تعهد کرده‌اند که در نوع خود در طول 12 سال اخیر بی‌سابقه است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان وبلوچستان گفت: انجام کارهای خداپسندانه اجر و ثواب فراوانی دارد که آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و بازگشت آن‌ها به آغوش خانواده از جمله این کارهای خیر است و امیدواریم  همه قشرها برای آزادی این دسته از زندانیان تلاش کنند.

سجادی تصریح کرد: هم‌اکنون تعداد 9 زندانی جرائم غیر عمد در چابهار زندانی هستند که برای آزادی آنان رقمی معادل 14 میلیارد ریال نیاز است. از مجموع این مددجویان 6 نفر به دلیل تعهدات ناشی از مهریه، 2 نفر بابت ناتوانی در تامین دیه ناشی از تصادف رانندگی و یک مددجو هم با عنوان محکومیت مالی در زندان حضور دارند.

گفتنی است، سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارای 6 زندان است که زندان مرکزی زاهدان، زابل، خاش، سراوان و چابهار از جمله آن‌ها است.

انتهای پیام /

۸ خرداد ۱۳۹۸ ۰۹:۵۴
تعداد کلیک: ۱,۱۴۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.