English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

بیش از ۱۳ هزار زندانی غیرعمد چشم انتظار آزادی

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: بدهی ۱۳۴۰۰ زندانی غیرعمد و غیرکلاهبرداری ۲۴۵۰ میلیارد تومان است که در صوت تامین آن زمینه آزادی آن‌ها فراهم می‌شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، سیداسدالله جولایی با حضور در برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفتگو گفت: امسال بیش از ۳۰۰ جشن را داریم و این نعمتی است که هر استانی که من رفته‌ام با وجود اینکه در برخی از استان‌ها شرایط زندگی سخت است، اما کمک‌های نقدی خود را به این ستاد کرده‌اند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به اقداماتی که تاکنون در این نهاد حمایتی انجام شده است، اظهار کرد: در این سه دهه، ۱۳۰ هزار نفر در جرائم غیر عمد و غیرکلاهبرداری، مانند حوادث رانندگی، حوادث کارگاهی، غیرعمد و شبه عمدی، محکومین مالی غیرعمد و غیرکلاهبرداری، مهریه نامتعادل و نفقه آزاد شده اند و در سال ۹۷ نیز ۷ هزار و ۹۳۰ نفر با بدهی ۱۵ هزار میلیارد ریال آزاد شدند.

جولایی ادامه داد: باید از طلبکاران نیز تشکر کنیم که این افراد حدود ۴۸ درصد این ۱۵ هزار میلیارد را گذشت کردند و تقریبا این میزان بدهی به نصف رسید و این فرهنگ و کار بزرگی است که ریشه قرآنی دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در زندان‌های کشور، ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر زندانیان غیر عمد و غیر کلاهبرداری هستند، گفت: طبق صحبت‌های رئیس سازمان زندان‌ها و عضو هیئت مدیریه ستاد دیه کشور در سی و دومین جشن گلریزان، حدود ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر محکومان مالی و ۲۶۷ نفر بدهکاران دیه و ۲۵۷۶ نفر بدهکاران مهریه هستند.

جولایی درباره میزان بودجه لازم برای آزادی تمامی زندانیان غیر عمد و غیر کلاهبردار گفت: برای آزادی این تعداد از زندانیان نیاز به ۲۴۵۰ میلیارد تومان است که میزان بدهی این افراد است و امیدواریم طلبکاران مقداری از طلب خود را گذشت کنند و مجلس نیز برای سال ۹۸ در بودجه دو هزار میلیارد ریال قرض الحسنه در نظر گرفته است که به بدهکاران داده می‌شود.

وی افزود: همچنین مردم می‌توانند با تلفن‌های همراه خود با سامانه # ۷۷۷۷ * ۷۸۰ * از هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان کمک کنند و گزارش داریم که در یک روز یک نیکوکار عزیز ۱۸ مرتبه به سامانه مراجعه کرده و هر بار ۲۰۰ هزار تومان کمک کرده است.

مدیرعامل ستاد دیه کشور همچنین تصریح کرد: در خودپرداز‌های بانک‌های ملی، ملت، رفاه، تجارت و صادرات مردم می‌توانند هدایای خود را عنایت کنند و چنانچه مردم سوالاتی داشتند می‌توانند با شماره تلفن‌های ۸۸۹۱۶۰۱۲ تا ۱۵ تماس بگیرند و اگر می‌خواهند با بنده ارتباط داشته باشند با شماره تلفن ۸۸۹۴۱۶۶۴ در خدمتشان هستیم.

جولایی با یادآوری اینکه ستاد دیه در این سه دهه سه کار بزرگ را پیگیری کرده است، گفت: اصلاح قانون بیمه اجباری شخص ثالث اولین کار بزرگی بود که ۱۸ سال طول کشید و در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، ۲۰ اردیبهشت ۹۵، تصویب نهایی و دائمی شد و دیگر ما راننده بدهکار در زندان‌ها نداریم مگر اندک.

وی افزود: اصلاح قانون چک، موضوع دومی بود که پیگیری کردیم و طبق آمار بانک مرکزی مشاهده می‌کنیم که منحنی چک‌های برگشتی رو به نزول و چک‌های وصولی رو به صعود است.

مدیرعامل ستاد دیه کشور از اصلاح قانون مهریه به عنوان سومین اقدام بزرگ یاد کرد و گفت: این قانون در مجلس است و امیدواریم با تصویب این قانون دیگر زندانی مهریه نداشته باشیم که خانواده‌ها از هم بپاشند.

انتهای پیام /

۷ خرداد ۱۳۹۸ ۱۴:۲۵
تعداد کلیک: ۱,۲۸۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (1 رای)
  • م.ع
  • ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ ۲۰:۰۸
  • 0
  • 0
    0

با سلام و عرض تبریک عید سعید فطر من سرپرست 5 نفر را به عهده دارم و الان 4 ساله بخاطر 155 میلیون زندانم همسر بدبختم شکم بچه ها رو با گدایی و کمک کمیته امداد سیر میکند ما هم برای خودمون کسی بودیم وشخصیتی بودیم ولی ورشکست شدیم الان دیگه کسی سراغ ما رو نمیگیره
و ستاد دیه قزوین هم فقط باید پارتی داشته باشی و اگرنه 4 سال که سهله 40 سال هم بمونی بدون پارتی و آشنا کمکی نمیکنه بخدا خسته شدم از یه طرف فقر و بدهکاری از طرفی مشکل قلبی و بارداری زنم شما رو قسم میدم به تمام مقدسات کمک کنید ما مفلس هستیم


امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.