English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کاهش زندانیان مهریه استان زنجان به 4 نفر

رئیس‌ کل دادگستری زنجان با تقدیر از همیاری قضات دادگاه‌های خانواده از آزادی ۱۳۱ نفر از محکومان بدهکار مهریه در استان خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی در جشن گلریزان شهرستان زنجان با اشاره به آزادی 174 زندانی غیرعمد در سال گذشته اظهار کرد: علی رغم همیاری خوب خیرین اما متاسفانه هم‌اکنون تعداد ۱۵۹ زندانی جرایم غیرعمد مالی چشم‌انتظار کمک‌های خیران هستند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۴۷ نفر سرپرست خانوار هستند، افزود: این آمار بالایی است و از اهمیت آزادی و تلاش در راستای بازگشت این مددجویان واجد شرایط به آغوش خانواده حکایت دارد.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: در پی اعتراض برخی از مراجع عالیقدر به موضوع زندانی شدن محکومان مهریه، با پیگیری‌های انجام شده تاکنون ۱۳۱ نفر از محکومان مهریه در زنجان با حکم قضائی آزاد شده‌اند و چهار نفر مابقی در بند مانده نیز تا آخر هفته آزاد خواهند شد.

صادقی‌نیارکی اظهار کرد: کل بدهی محکومان جرایم غیرعمد فعلی در استان ۴۲ میلیارد تومان است که با کمک خیران، ستاد دیه استان و کشور امیدواریم تا پایان تابستان همه این مددجویان نیز به جمع خانواده بپیوندند.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردمی در آزادی مددجویان، گفت: سال گذشته در مجموع ۸۳ نفر از طرف برنامه ماه عسل و ۱۷۶ نفر نیز از طرف ستاد دیه و جشن‌های گلریزان استانی آزاد شدند.

رئیس شورای قضائی استان زنجان تصریح کرد: در همین مدت ۲۲ میلیارد تومان بدهی محکومان پرداخت شد که از این میزان ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، گذشت شاکیان پرونده و یک میلیارد تومان آورده محکومان بوده است.

صادقی‌نیارکی اظهار کرد: همچنین از این میزان سه میلیارد تومان تسهیلات بانکی و بیش از یک میلیارد تومان نیز کمک مردم به آزادی زندانیان ثبت شده است.

انتهای پیام/

۱ خرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۰۶
تعداد کلیک: ۱,۳۱۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (1 رای)
  • C
  • ۲ خرداد ۱۳۹۸ ۱۴:۱۵
  • 0
  • 0
    0

به صفر رساندن محکومان کاری شایسته است اما افزایش15 برابری قیمت سکه طی یکسال ونیم و تعدیل نشدن مهریه موجب بازگشت مجدد به زندان می شود


امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.