English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کمک 100 میلیون تومانی سخنگوی دولت به زندانیان غیرعمد

محمدباقر نوبخت با کمک 100 میلیون تومانی خود به ستاد دیه استان گیلان زمینه آزادی 8 زندانی جرایم غیرعمد را فراهم نمود.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، در سالروز ولادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام جشن گلریزان آزادی زندانیان نیازمند با حضور جمعی از خیرین استانی و مسئولین کشوری در شهر رشت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، احمد سیاوش پور رییس کل دادگستری استان گیلان در سخنانی گفت: امروز ما در زندان‌ها با خیل افرادی سر و کار داریم که در نوسانات مالی گرفتار شده و به علت ناتوانی در تامین بدهی مالی یا بدهی ناشی از پرداخت دیات حوادث غیرعمد گرفتار حبس شده‌اند. این قشر از محبوسان افراد غالبا آبرومند و خانواده‌داری هستند که تمامی تلاش خود را صرف نموده‌اند تا پای‌شان به زندان باز نشود اما شرایط معیشتی و شدت گرفتاری‌های مالی آن‌ها به نحوی بوده است که 80 درصد آن‌ها با وجود عائله‌مندی راهی ندامتگاه‌ شده و بعضا تا مدت‌های مدیدی در بند بسرمی‌برند.

وی افزود: پیشینه این افراد را که بررسی کنیم مشاهده می‌شود افراد عزت‌مندی هستند که به دنبال معوقات وام‌‎های بانکی یا تعهدات با سفته یا ضمانت‌های با اوراق چک در مهلکه ورود به زندان قرار گرفته‌اند حال این که هرگز سوءنیتی در قبال صدور یک برگه تجاری نداشته‌اند.

رییس هیات امنای ستاد دیه استان گیلان تصریح کرد: گروهی از زندانیان هستند که حضور آن‌ها مخل سلامت و انضباظ اجتماعی است، روی سخن بنده با یک چنین زندانیانی نیست. ما امشب گرد هم جمع شده‌ایم گره از کار آن‌هایی باز کنیم که به صرف ناتوان مالی و پشتوانه حتی معنوی پای‌شان به زندان باز شده و به دلیل حضور طولانی مدت خود کار خود را از دست داده و انگ بزرگی چون حبس در زندان هم روی پیشنانی آن‌ها خورده و با این که این دست از محکومیت‌های مالی غیرکلاهبرداری سوء سابقه برای فرد نیست اما بنا به عرف عمومی اعتبار خود را هم به نوعی از دست داده‌اند.

 وی ادامه داد: زندان جای بزهکاران است و ما هم تلاش داریم با برنامه‌های متنوع با هدف تعلیم شیوه‌های زندگی تغییراتی را در این افراد حاصل نماییم اما ایناقدامات آن‌طور که اشاره شد برای مجرمان در نظر گرفته شده و هرگز مصلحت کشور ایجاب نمی‌کند که تمرکز در این حوزه را صرف نگهداری پرهزینه از معلم، کارگز سختکوش، خیاط متبحر یا هر فرد دیگری کنیم که با عنوان محکومیت‌های ناشی از جرایم غیرعمد روانه بند شده‌اند.

سیاوش‌پور با ارایه آماری از زندانیان جرایم غیرعمد استان گفت: هم‌اکنون تعداد 1271 محکوم غیرعمد در استان گیلان تحمل حبس می‌کنند که 917 نفر مستحق دریافت کمک‌های خیرین هستند.

وی با قدردانی از حمایت‌های سخنگوی دولت به ستاد دیه گفت: افزون بر کمک 100 میلیون تومانی دکتر نوبخت به مراسم امشب قابل تامل است که ایشان اعتباری معادل 5 میلیارد تومان را نیز با هدف آزادی زندانیان زن جرایم غیرعمد در همین اواخر به ستاد دیه کشور کمک فرموده‌اند.

در ادامه این مراسم نادر رمضان‌خواه، نماینده ستاد دیه کشور در این مراسم نیز طی سخنانی گفت: سال گذشته خیرین خداجوی استان گیلان با کمک‌های خود زمینه آزادی 284 بدهکار مالی و دیه را فراهم نمودند که این اتفاق با وجود شرایط خاص اقتصادی در کشور حکایت از باور قلبی و اعتقاد مردمان این دیار در حوزه انفاق و دستگیری از مستمندان دارد.

وی آزادی 130 هزار زندانی غیرعمد را در طول سه دهه فعالیت ستاد دیه مرهون حمایت‌های همیشگی مردم نوعدوست ایران اسلامی مطرح کرد و افزود: هم اکنون هشت هزار زندانی جرایم غیرعمد در کل کشور هستند که امید است به برکت 300 جشن گلریزانی که در طول ایام نورانی ماه رمضان در استان‌ها برگزار می‌شود جمع کثیری از این افراد به آغوش جامعه بازگردند.

انتهای پیام/

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۰:۱۴
تعداد کلیک: ۱,۱۰۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.