English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

گذشت 48 درصد شکات از بدهی زندانیان جرایم غیرعمد

مدیر عامل ستاد دیه کشور گفت: در راستای آزادی 8 هزار زندانی جرایم غیرعمد در سال گذشته شکات خصوصی با چشم‌پوشی از 48 درصد محکوم‌ٌبه بیشترین نقش را داشته‌اند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، سید اسدالله جولایی در جشن گلریزان شهر تبریز که با حضور رییس‌کل‌دادگستری، استاندار و جمعی از مسئولین عالی استان آذربایجان شرقی برگزار شد، گفت: اولیاءدم، طلبکاران مالی و به طور کلی شکات خصوصی در خط مقدم آزادی‌های این مجموعه حمایتی قرار دارند، زیرا برخی با وجود اینکه مبلع تعیین شده از سوی محکمه از جمله حقوق حقه آن‌ها به حساب می‌آید و جمعی از آن‌ها بابت آن عمیقا متضرر شده‌اند اما با اطلاع از وضعیت مددجویان این نهاد مردمی در مسیر بازگرداندن یک سرپرست خانواده به آغوش جامعه بیشترین همیاری را داشته و با عنایت به آمار سه دهه اخیر می‌توان گفت طلبکاران با گذشت از 50 درصد اصل بدهی تاثیر بسزایی در تسریع آزادی‌ها داشته‌اند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون هشت هزار و 642 زندانی جرایم مالی غیرعمد در سطح ندامتگاه‌های کشور حبس هستند، اظهار کرد: برای آزادی این تعداد زندانی رقمی بالغ بر 6 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که امیدواریم شاکیان پرونده‌ها بار دیگر با حمایت خود شرایط را برای رهایی این بدهکاران اغلب مالی فراهم نمایند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور افزود: پارسال با کمک ستاد دیه و مشارکت نیکوکاران و تخفیف شکات هفت هزار و 932 زندانی جرایم غیرعمد از زندان ها آزاد شدند که میزان بدهی این مددجویان افزون بر 15 هزار و 977 میلیارد ریال بود.

گلریزان اجرای دستور دینی انفاق است

در ادامه این مراسم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی طی سخنانی برپایی جشن‌های گلریزان را تلاش در رستای اجرای دستورات دینی انفاق مطرح کرد و افزود: از گذشته به وسیله این جشن، برای افراد نیازمند کمک‌های نقدی جمع‌آوری می‌شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم با تقدیر از همیاری همیشگی خیرین استانی در مسیر حبس‌زدایی از زندان‌ها اظهار کرد: بر اساس اعلام ستاد دیه کشور، این شور، علاقه و همت تبریزی‌ها در کمک به هم‌نوعان بین تمام جشن‌های گلریزان کشور بی‌نظیر است و به همین خاطر از مردم شریف تبریز سپاسگزارم.

امام جمعه تبریز یادآور شد: ایرانیان از گذشته‌های دور به‌خاطر نوع‌دوستی خود همواره برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر و مؤثرتر این جشن رغبت قابل توجهی داشتند و می‌توان از جشن گلریزان به عنوان آئین شکرانه نعمات خدادادی یاد کرد.

وی با بیان اینکه زیباترین حرکت‌های بشری در طول تاریخ در قالب سنت گلریزان صورت گرفته، گفت: شاه عباس برای ساخت 33 پل در اصفهان از مردم استمداد طلبید و آیین گلریزان به پا کرد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم بیان کرد: با گذشت زمان، آئین گلریزان از زورخانه‌ها به خانه‌ها کشیده شد به‌طوری که زنان نیز در قالب سفره حضرت ابوالفضل علیه‌السلام نوعی گلریزان کوچک به پا کردند و حالا آئین سنتی گلریزان جلوه‌ای باشکوه‌تر گرفته و مردان و زنان زیادی در آن شرکت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گلریزان را ریختن گل زندگی و امید برای ناامیدان و نیازمندان دانست و اضافه کرد: کلید خوردن جشن گلریزان با کمک و هدیه رهبر معظم انقلاب، برکت خاصی به این جشن معنوی می‌بخشد.

وی در پایان با اشاره به اهمیت عفو زندانیان جرایم غیرعمد اعلام کرد: ماجرای عفو زندانیان در جمهوری اسلامی ایران از زمان سیداسدالله لاجوردی، زمانی که ریاست سازمان زندان‌ها را بر عهده داشت آغاز شد و هم‌اکنون نیز تداوم دارد.

7

انتهای پیام/

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۰:۱۱
تعداد کلیک: ۱,۱۱۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.