English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

چشم امید زندانیان غیرعمد به جشن‌های گلریزان

گریه امانش را بریده است؛ جشن گلریزان ستاد دیه را مامن بازگشت امیدهای بر باد رفته اش برای آزادی همسر و آغاز زندگی دوباره می‌داند.

با دیدن خبرنگار ایرنا می‌زند زیر گریه و خدا را قسم می دهد تا برای پیگیری آزادی همسرش هر چه زودتر اقدام شود؛ می گوید مرد زندگیش به خاطر ورشکستگی و چک برگشتی غیرعمد در زندان است و آهی در بساط ندارند تا این چک ها را پرداخت کند.

پسر کوچک 7 ساله اش با دیدن اشک های مادر، هاج و واج نگاه می کند؛ رفتار خاصی دارد و وقتی از مادرش در مورد سلامت فرزندش می پرسم، می گوید به بیماری اوتیسم مبتلا است.

این زن 37 ساله که همسرش بیش از یک سال و نیم است که در زندان بسر می برد، به ایرنا می گوید: اوتیستیک بودن فرزندم «مهدی» مشکلاتم را مضاعف کرده و کمک های بهزیستی که ماهانه 150 هزار تومان است، کفاف مخارج درمانی فرزند و زندگیم را نمی دهد، نان آور خانواده هم که دستش کوتاه است.

وی ادامه می‌دهد: 56 میلیون تومان بدهی همسرم به طلبکاران است که ستاد دیه تاکنون مبلغ قابل توجهی از آن را تامین کرده است، اما بقیه را چشم به دستان پرمهر خیران و مردم نیک اندیش داریم.

وی اضافه کرد: همسرم 2 بار در زندان سکته کرده و یک طرف بدنش بی حس است، وضع روحی و جسمی مناسبی ندارد و با ویلچر حرکت می‌کند.

زن دلشکسته که مشکلات جسمی و روحی وی را در چنبره خود گرفته است، اضافه می‌کند: به جز بیماری سخت پسرم، خودم هم بیماری دیابت دارم و با زخم پایی که ایجاد شده خطر زخم پای دیابتی تهدیدم می‌کند.

وی می گوید: البته زیر پوشش کمیته امداد هم هستیم و ماهانه 180 هزار تومان دریافت می‌کنم، اما با این همه گرفتاری خود، همسر و فرزندم به هیچ وجه کفاف نمی کند؛ از طرفی 300 هزار تومان نیز کرایه خانه پرداخت می‌کنم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه آذربایجان شرقی نیز به ایرنا می‌گوید: مدتی است برای آزادی سرپرست این خانواده تلاش می‌کنیم و مبلغ قابل توجهی برای آزادی وی مصوب شده، اما هنوز کافی نیست.

رسول تقی‌پورتوضیح می‌دهد: بیش از 16 میلیون تومان نیز از بدهی های این زندانی غیرعمد را با تلاش ستاد دیه از طلبکاران گذشت گرفته‌ایم.

وی اضافه می‌کند: برای مراقبت از سلامتی زندانی مالی یاد شده، وی به بند بهداری منتقل شده و اقدامات لازم انجام می‌شود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه آذربایجان شرقی همچنین در حضور خبرنگار ایرنا با پیگیری تلفنی از دستگاه‌های دولتی و غیردولتی به دنبال ایجاد چتر حمایتی بیشتر برای معیشت و درمان خانواده این زندانی محکوم مالی برمی‌آید.

مرد ویلچرنشین زندانی نیز می‌گوید: بیماری اوتیسم فرزندم دغدغه و گرفتاری ما را افزایش داده، کسانی که با این بیماری آشنا هستند می‌دانند مراقبت از چنین کودکانی بسیار سخت و دشوار است و کار یک نفر نیست.

«اِسرافیل. ا» اضافه می‌کند: فکر خانواده و فقر مالی هم عذابم می دهد اما چه کنم که در زندان کاری از دستم بر نمی آید البته خودم هم گرفتار بیماری و ویلچرنشین شدم.

وی می‌گوید: از مردم خیر و انسان دوست تبریز می خواهم مرا یاری کنند تا بیش از این خانواده ام شکنجه نشوند، چون تحمل چنین زندگی برای خود و خانواده بسیار سخت است.

وی ادامه می‌دهد: گرفتار قضا و قدر روزگار شدم و شرمنده کسانی هستم که طلبکار هستند؛ آهی در بساط ندارم و همه چیزم را باخته ام؛ امید به کمک های ستاد دیه، خیران و مردم آذربایجان شرقی دارم.

به گزارش ایرنـا آزادی زندانیان غیرعمد جرایم مالی در ماه مبارک رمضان سنت پسندیده‌ای است که پس از گذشت سال‌ها توانسته مشارکت مردم و خیران را جلب و فرهنگ دستگیری از نیازمندان را در کشور نهادینه کند.

برگزاری سالانه جشن‌های گلریزان در شهرستان‌ها بارقه امیدی را برای بازگشت به زندگی این نوع خانواده‌ها ایجاد کرده است که استقبال مردم و خیران می‌تواند زخم مصیبت‌های آن‌ها را التیام بخشد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه آذربایجان شرقی با بیان اینکه در صورت جمع‌آوری هفت میلیارد تومان در جشن گلریزان بقیه بدهی‌ها اعسار به تقسیط می‌شود، اضافه می کند: چشم امید زندانیان جرایم غیرعمد به کمک‌های خیران دوخته شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد کثیری از زندانیان جرایم غیرعمد سرپرست خانوار هستند، گفت: حضور نداشتن سرپرست در کنار اعضای خانواده، باعث از هم پاشیدن شیرازه این خانواده‌ها می‌شود.

تقی‌پور تشریح می‌کند: گذشت تعدادی از شاکیان از حق خود، کمک یک میلیارد تومانی خانواده‌های زندانی، اعطای تسهیلات به زندانیان در مجموع به ارزش چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و کمک سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی خیران باعث آزادسازی ۴۴۰ زندانی جرایم غیرعمد در سال گذشته شد.

وی معتقد است که اصلاح قانون بیمه مبنی بر ضرورت داشتن بیمه برای رانندگی، اصلاح قانون چک و اجرای سیاست‌هایی برای محکومان مهریه باعث کاهش تعداد زندانیان جرایم غیرعمد شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز با بیان اینکه مردم استان از زمان‌های دور تا به امروز در کارهای خداپسندانه پیشقدم بوده اند، خواستار مشارکت همگانی در جشن گلریزان است.

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم می‌گوید: کار خیران ارزشمند و ماندگار است و خداوند متعال در برابر آن پاداش مضاعفی در نظر خواهد گرفت و امیدواریم همه خیران در 29 اردیبهشت در جشن گلریزان شرکت کنند، زیرا بهترین جا برای کمک رسانی است.

وی ادامه داد: در رابطه با تبلیغ و ترویج این کار ارزشمند تلاش های زیادی کردیم و جا دارد از تلاش های همه خیران استان قدردانی کنیم، زیرا هر زندانی که به همت خیران آزاد و سر سفره افطار خانواده اش حاضر شود، دعاگوی شما خواهد بود.

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی نیز می‌گوید: امسال نیز همانند سال‌های گذشته جشن گلریزان همزمان با سراسر کشور در استان برگزار می‌شود و امیدواریم بهتر از سال‌های قبل در جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی هموطنان برای آزاد سازی زندانیان محکوم جرایم غیرعمد و مالی قدم برداریم.

حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری یادآوری می‌کند: سال گذشته از مجموع 540 زندانی جرایم مالی و غیرعمد تعداد 440 نفر آزاد شدند.

انتهای پیام /

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۹:۴۷
تعداد کلیک: ۱,۱۰۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.