English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی ۱۳۰ هزار زندانی غیرعمد در ۳۰ سال اخیر

معاون اجرایی ستاد دیه کشور گفت: در طول سه دهه فعالیت ستاد دیه تعداد ۱۳۰ هزار زندانی جرایم غیرعمد با حمایت خیرین خداجو از زندان آزاد شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مازندران به میزبانی دادگستری استان و به همت ستاد دیه استان در شهر ساری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه سال گذشته با همت ستاد دیه استان تعداد 206 مددجو نیازمند ار بند حبس رهایی یافتند، گفت: به منظور کاهش حداکثری جمعیت زندان‌ها دستگاه قضائی در حد مقدور با ایجاد زمینه صلح و سازش و همچنین پذیرش اعسار محکومین و تقسیط مبالغ بدهی در این مسیر تلاش خواهد داشت تا آمار 817 نفری بدهکاران مالی و دیه استان را به حداقل ممکن کاهش دهد.

وی افزود: در شرایط فعلی استان مازندران با 24 زندانی زن و 793 محبوس مرد متاسفانه به جهت کمیت متاسفانه رتبه چهارم کشوری را در میزبانی از زندانیان جرایم غیرعمد به خود اختصاص داده است که بدهکاران چک با 500 مددجو بیشترین طیف محکومان را به خود اختصاص داده است.

در ادامه، مجید احسانی با اشاره به عملکرد ستاد دیه از بدو تاسیس خود در سال 1369 تا کنون گفت: این نهاد مردمی اگرچه با تدبیر شهید لاجوردی رییس وقت سازمان زندان‌ها دایر شد اما به دلیل حساسیت اعضای موسس هرگز درگیر بروکراسی و تشکیلات اداری معمول نشد و به فرموده رییس معزز قوه قضاییه نیز همین امر موجب موفقیت آن در آزادی ده‌ها هزار زندانی نیازمندی شد که از روی ناچاری و ناتوانی مالی راهی حبس شده بودند.

وی منابع لازم برای رهایی این تعداد مددجو را در وهله نخست کمک‌های مردمی اعلام کرد و افزود: ستاد دیه از ابتدای فعالیت خود تا به امروز با برگزاری جشن‌های گلریزان آزادی منابع لازم برای حمایت از مددجویان خود را تامین نموده و برای نمونه امسال تنها در ماه مبارک رمضان میزبان بیش از 300 آیین و محفلی هخواهیم بود که به امید الهی اقدام عاجلی را در حق مددجویان واجد شرایط فعلی اعمال کنیم.

وی عنوان کرد: در سی و دومین جشن گلریزان کشور که هفته گذشته (22 اردیبهشت) در تهران برگزار شد، افزون بر کمک 21 میلیاردی خیرین خداجو، از سوی مقام معظم رهبری مبلغی معادل ۴۰۰ میلیون تومان، از سوی رئیس جمهور کمکی بالغ بر 270میلیون تومان، از جانب رئیس قوه قضائیه ۵۰ میلیون تومان، رئیس مجلس شورای اسلامی ۳۰ میلیون تومان و همچنین رئیس مجمع تشخیص مصلحت کمکی معادل ۲۰ میلیون تومان برای آزادی جمعی از زندانیان جمع آوری شد.

احسانی با اشاره به اعتماد مسئولان و مردم به مجموعه ستاد دیه گفت: علاوه بر بحث آزادی زندانیان، در زمینه یپشگیری نیز این نهاد حمایتی به سهم خویش فعال بوده است که در این زمینه می‌توان به تصویب قانون بیمه شخص ثالث اشاره داست که در حال حاضر تعداد رانندگان زندانی را به کمتر از ۲۰۰ نفر کاهش داده است.

9

انتهای پیام /

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۷:۴۷
تعداد کلیک: ۱,۰۷۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.