English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

جمع‌آوری مبلغ 13 میلیارد ریال در جشن گلریزان شهر زاهدان

خیرین خداجوی استان سیستان و بلوچستان با حضور در آیین گلریزان زندانیان جرایم غیرعمد مبلغی معادل 13 میلیارد و 400 میلیون ریال به ستاد دیه کمک کردند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، هفتمین جشن گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با حضور سید اسدالله جولایی مدیر عامل ستاد دیه کشور، آیت‌‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری و ریاست هیات امناء ستاد دیه استان، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان، حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد دادستان عمومی و انقلاب زاهدان و جمعی از خیرین در سالن اجتماعات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت برگزار شد.

سید اسدالله جولایی مدیر عامل ستاد دیه کشور طی سخنانی در این مراسم گفت: به جز کمک 400 میلیون تومانی رهبر معظم انقلاب که هرساله چراغ اول کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را در جشن گلریزان روشن می‌کنند، ریاست محترم جمهور 270 میلیون، رئیس قوه قضاییه 50 میلیون، رئیس مجلس 30 میلیون و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام 20 میلیون تومان به مددجویان تحت حمایت این مجموعه کمک کردند.

وی یادآور شد: هفت هزار و 932 نفر زندانی غیرعمد سال گذشته از سطح زندان‌های کشور آزاد شدند که 260 نفر از محبوسان زن و هفت هزار و 672  نفر مرد بودند.

وی مجموع بدهی این افراد را 15 هزار و 977 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این زندانیان با تلاش همه عزیزان در سراسر کشور از زندان آزاد شدند و قریب به 48 درصد از این مبلغ بدهی توسط ستاد دیه و رئیس سازمان زندان‌های کشور از افراد شاکی گذشت و رضایت اخذ کنند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور افزود: بر طبق فهرست ارایه شده از سوی استان‌ها می توان گفت اصفهان با 926 نفر، تهران با 833 مددجو و فارس با 520 محکوم بیشترین آزادی‌ها را در شال گذشته داشتند.

وی بیان کرد: هم اینک 13 هزار و 450 نفر بدهکار جرائم غیرعمد با مبلغ بدهی 2 هزار و 450 میلیارد تومان در سراسر کشور در زندانها به سر می برند که امیدواریم در بیش از 300 جشن گلریزانی که به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار می شود مبالغ خوبی برای آزادی این زندانیان جمع‌آوری شود.

جولایی گفت: از این تعداد هشت هزار و 642 نفر تک جرمی هستند و بقیه بعضی جرم های قابل گذشت را دارند که در هیات امنای استانها و هیات مدیره ستاد دیه کشور از تخفیف‌هایی برخوردار می‌شوند.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های مستمر ستاد دیه طرح بررسی، اصلاح و اجرای قانون اجباری بیمه شخص ثالث که در سال 95 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید نتایج خوبی داشت که حاصل آن کاهش شمار رانندگان زندانی است.

در ادامه این مراسم، سلیمانی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در سخنانی گفت: بهترین اعمال از نگاه ذات ربوبی دل مومن را خوش کردن است که این امر محبوبترین عمل‌ها است.

آیت‎‌الله عباسعلی ادامه داد: در بین همه مومنان رنجورتر و محزون تر از زندانی و بیمار کسی نیست و جشن گلریزان به برکت ماه رمضان عالی‌ترین فرصت برای انجام محبوبترین عمل یعنی خوشحال کردن مومنان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری و ریاست هیات امناء ستاد دیه استان سیستان و بلوچستان سخنران بعد این مراسم بود که با اشاره به عملکرد ستاد دیه در حبس‌زدایی اظهار کرد: در سال‌های گذشته با همتی که خیرین خوشنام استان پهناور سیستان و بلوچستان از خود نشان دادند بیش از 20 جشن گلریزان در سطح استان برگزار شد که از ابتدای سال چند تن از زندانیان بدهکار جرایم غیر عمد آزاد شدند.

وی افزود: در سال جاری با برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است 41 جشن گلریزان در سطح استان برگزار شود که در پی این برنامه امیدواریم جمعیت بدهکاران مالی و دیه استان به کمترین میزان ممکن کاهش یابد.

حمیدی بیان کرد: از سال ۹۷ تا کنون در مجموع 152 نفر از مددجویان جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شده‌اند که از این تعداد فقط یک نفر خانم بوده است. از مجموع زندانیان جرائم غیر عمد 13 نفر محکوم دیه، 42 نفر بدهکار مالی و 97 نفر بدهکار نفقه و مهریه بوده اند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر تعداد 64 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با بدهی یک میلیارد و 300 میلیون تومان در زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که امیدواریم با کمک‌های خیرین مقدمات آزادی این افراد که به طور ناخواسته منجر به زندان شده‌اند به آغوش خانواده بازگردند.

در پایان این مراسم 9 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد که پیش از این با کمک خیران و ستاد دیه سیستان و بلوچستان جرایم آنها پرداخت شده بود حکم آزادیشان را دریافت کردند.

5

9  

9

انتهای پیام/

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۹:۲۴
تعداد کلیک: ۱,۲۴۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.