English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

ستاد دیه کشور ۸۰۰۰ زندانی غیرعمد را آزاد کرد

قائم مقام ستاد دیه کشور با بیان اینکه این نهاد مردمی در سال گذشته هفت هزار و ۹۳۲ زندانی غیر عمد را آزاد کرد، گفت: این زندانیان با عناوینی چون بدهکاری بابت دیات، نفقه و مهریه در بند حضور داشتند.

 به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، علی مهربان در جشن گلریزان آزادسازی جرایم غیرعمد استان سمنان اظهار کرد: مجموع بدهی زندانیانی که سال 97 با همت خیرین ستاد دیه از بند رهایی یافتند به میزان ۱۵ هزار و ۹۷۷ میلیارد ریال بود که بخش قابل توجهی از این محکوم‌به از سوی شکات خصوصی و اولیاءدم گذشت شده است.

قائم مقام مدیرعامل و معاون مالی و اداری ستاد دیه کشور با اعلام اینکه ۶۶۹ نفر از مجموع هشت هزار زندانی آزاد شده به دلیل بدهی دیه و مابقی محکوم مالی بودند، گفت: با توجه به فعالیت‌های حبس‌زا اما هم اکنون هشت هزار و ۴۰۹ زندانی در کشور وجود دارند که مشمول شرایط کمک هستند.

وی در خصوص نوع جرایم ارتکابی این دسته از زندانیان اظهار کرد: تعداد ۱۳۱ نفر از محبوسان بابت دیات ناشی از حوادث رانندگی، ۵۶ نفر بابت دیه حوادث کارگاهی و ۵۶ نفر نیز به دلیل محکومیت‌های شبه عمد گرفتار بند هستند.

وی با اشاره به ضرورت ترویج سنت حسنه گلریزان برای زندانیان بدهکار، افزود: 6269 نفر بدهکار مالی ناشی از چک، دو هزار نفر زندانی مرتبط با تعهدات مهریه و ۱۳۱ نفر به علت بدهی نفقه در زندان حضور دارند.

قائم مقام ستاد دیه کشور گفت: در طول مدت ماه مبارک رمضان در سراسر کشور ۳۰۰ جشن به همت خیران برگزار خواهیم کرد که امید است به برکت این محافل نورانی زمینه آزادی جمع کثیری از هشت هزار و ۴۰۰ زندانی در سال ۹۸ فراهم شود.

انتهای پیام /

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۰:۴۷
تعداد کلیک: ۱,۱۹۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (1 رای)
  • رضا طهماسبی
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۸:۴۳
  • 0
  • 0
    0

با سلام : (سازمان نامشروع ومنحله مجاهدین یکی از چهار رکن فتنه سال ٨ ٨ میباشد . که به برکت حماسه ۹ دی پوزه نجس اینان به خاک مالیده شده است.) در توضیح است و انشاالاه در احترام برارواح طیبه، وخونهای طاهرومطهر ریخته شده معظم شهدا درجبهه های حق علیه باطل (صحرای
کربلای نظام ) ودرحرمت بر قبور همیشه نورانی وگلباران یکایک شهدای معظم هشت سال دفاع مقدس وشهدای مدافعین حرم زینب (س) در رسیدگی به گزارش فوق دستورقاطع راصادر فرمایید : که چرا ... وبه چه علت ، وبا چه اهدافی منفور هاشم یکه زارع که عنصر مرتبط واز


امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.