English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کمک ۱۱ میلیارد ریالی خیرین قمی به زندانیان غیرعمد

در آیین گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد خیرین استان قم با اهدای کمک 11 میلیاردی خود زمینه آزادی ده‌ها مددجوی تحت حمایت ستاد دیه را فراهم کردند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، سومین جشن گلریزان آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد با حضور حجت‌الاسلام حمزه خلیلی رییس کل دادگستری،علی‌اکبر یساقی نائب رییس هیئت مدیره ستاد دیه کشور، بهرام سرمست استاندار، مهدی کاهه دادستان قم، جلالی رییس شورای شهر و جمع کثیری از خیرین استانی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام علی تهامی مدیرکل زندانها و عضو هیات امناء ستاد دیه استان در سخنانی گفت: آثار بسیاری از کارهای خیر در دنیا لحظه‌ای است اما کار خیری که به دنبال آن یک  زندانی نیازمند آزاد می‌شود برای سال‌های سال باقی است. اقدام پر خیر و برکتی که برکات آن تنها شامل حال یک فرد نشده و خرسندی خانواده‌های بسیاری را به دنبال یک رهایی به همراه دارد.

وی با اشاره به تلاش ستاد دیه در آزادی 297 زندانی غیرعمد در سال گذشته افزود: علی‌رغم اقدامات صورت گرفته اما هم اکنون 140 محکوم بدهکار دیه و مالی در سطح زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که بسیاری از این محکومان غیرعمد به دلیل ناتوانی در پرداخت مبالغ اندک در بند بسر می‌برند.

7

در ادامه نایب رئیس هیئت مدیره ستاد دیه کشور نیز ضمن تقدیر از فعالیت‌های حبس‌زدای خیرین و بویژه مسئولین قضایی استان اظهار کرد: 95 درصد زندانیان غیرعمد را امروز بدهکارانی شامل می‌شوند از از بد اوضاع معیشتی در پی ناتوانی در پرداخت تعهدات وام، قرض یا ضمانت از افراد ناخواسته و با وجود داشتن اولاد راهی زندان شده و بسیاری از آن‌ها به دلیل نداشتن پشتوانه مالی ماه‌ها و بلکه سال‌ها در حبس باقی‌ می‌مانند. ستاد مردم نهادی چون ستاد دیه رسالت خود را با حمایت مادی و معنوی خیرین حمایت از این افراد قرار داده و تلاش داره ریالی از منابع مالی در اختیار خود را به غیر واجد شرایط نداده و متقابلا از اعطای تسهیلات به آبرومندان نیازمند دریغ نکند.

وی افزود: ستاد دیه یک نهاد حمایتی نیست که بخشی از بدهی افراد را تامین کند یا ککمک حال خانواده‌هایی باشد که در غیاب سرپرست خانه با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند، هدف مسئولان این مجموعه در راستای حفظ کرامت مستمندانی است که صرفا بر حسب نداری گرفتار حبس شده‌اند و با ارایه کمک‌هایی و با پیش شرط تلاش و تقلای افراد در تامین بخشی از بدهی حمایت می‌کند تا آن‌ها از بند استخلاص یافته و از محیطی محصور و با شرایط خاص به آغوش گرم جامعه بازگردند.

7

انتهای پیام/

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۰:۲۱
تعداد کلیک: ۱,۲۴۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (1 رای)
  • توان
  • ۱۲ تیر ۱۳۹۸ ۱۶:۱۳
  • 0
  • 0
    0

سلام خسارت مالی حج رفتی خسارتها مالی پرداخت کردی گزارش عقاب خسته.. الملک..


امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.