English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

196 زن زندانی جرایم غیرعمد در انتظار یاری خیرین

مدیرعامل ستاد دیه کشور با اعلام اینکه تنها دو درصد زندانیان جرایم غیرعمد را زنان شامل می‌شوند، گفت: هم‌اکنون 196 مددجوی زن بابت محکومیت مالی (غیرکلاهبرداری) در زندان بسرمی‌برند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنـا، در پاقدم ماه نور، فعالیت‌های خیرخواهانه رونق می‌گیرند، میل کمک به همنوع در این ماه از همیشه بیشتر می‌شود. یکی از قشرهایی که در این ماه به کمک‌های خیرین نیاز بیشتری دارند، زندانیان زن غیرعمدی هستند که به خهاطر رقم اندکی مجبور هستند سال‌ها در زندان بمانند.

اهمیت کمک به این زنان زمانی بیشتر می‌شود که از وضعیت زندگی آنها اطلاع پیدا کنیم. بسیاری از این زنان سرپرست خانوار هستند و حضور آن‌ها در زندان می‌تواند صدماتی جبران ناپذیر به بدنه خانواده‌هایشان بزند. آسیب‌های اجتماعی متعددی در کمین خانواده‌ای است  که سرپرست اصلی آنان در زندان به سرمی‌برد. از سوی دیگر تعدادی از این زنان فرزندان کوچکی دارند که با مادرشان به زندان آمده‌اند. اثر روحی این فضا در تمام زندگی بچه‌ای که شیرین ترین سال‌های زندگیش در یک چهاردیواری حبس می‌شود باقی می‌ماند. تمام این مشکلات در شرایطی وضعیت زندگی زنان زندانی غیرعمد را تهدید می‌کنند، که میانگین بدهی آن‌ها رقمی بالغ بر 50 میلیون تومان است.

سید اسدالله جولایی، مدیرعامل ستاد دیه کشور در مورد اینکه چه تعداد زن زندانی غیرعمد در کشور در حبس به سر می‌برند  و وضعیت آنها به چه صورتی است به خبرنگار اجتماعی این خبرگزاری می‌گوید: «ما در پیگیری وضعیت زندانیان و آزادسازی افراد نیازمند جنسیت قائل نیستیم ولی هم اکنون  196 زن زندانی غیرعمد واجد شرایط داریم. تعداد این افراد کم است، اما میانگین مبلغ بدهی شان بالای 50 میلیون تومان است».

وی تاکید کرد: «فارس بیشترین تعداد زندانی زن غیرعمد را کشور را دارد که آمار زنان زندانی جرایم غیر عمد استان فارس 46 نفر است».

مدیر عامل ستاد دیه کشور  اتهام اکثریت این افراد را  این گونه  شرح می‌دهد: «زندانیان واجدی که ما به خیرین معرفی می‌کنیم تا با کمک مالی شرایط آزادی آنها از حبس مهیا شود همگی‌شان زندانی جرایم غیر عمد هستند.90 درصد این زنان به جرم محکومیت مالی در حبس هستند. نمی‌توان رقم دقیقی گفت ولی بعضی از این افراد به واسطه اینکه ضمانت دوستان، آشنایان، بستگان، همکاران و فرزندانشان را کرده‌اند، درگیر می‌شوند».

جولایی در خصوص اینکه چه تعدادی از این افراد سرپرست خانوار هستند، می‌گوید: «در این مورد نمی‌توان رقم دقیقی ارائه داد، اما تقریبا نصف بیشتر آن‌ها زنان سرپرست خانوار هستند».

انتهای پیام/

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۶:۵۹
تعداد کلیک: ۱,۸۳۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (1 رای)
  • عبدالعظیم عباسی
  • ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ ۲۱:۲۰
  • 0
  • 0
    0

باسلام خدمت مسىولین محترم بنده خواهان کمک به این قشر هستم جکونه انجام بده لطفا به ما بکویید تا کمکی که از دست ما بر میاید را انجام بدهیم و کسانی را که قادر به حل مشکلشان هستیم را انجام بدهیم و هیج فرقی نمیکند از هرکجای کشور باشد متشکریم یا علی مدد


امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.