English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 3300 زندانی غیرعمد استان کرمان در 2 دهه اخیر

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان در حاشیه جشن گلریزان بردسیر از آزادی 330 زندانی جرایم غیرعمد این استان از سوی خیرین خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، شامگاه دوشنبه (23 اردیبهشت ماه) جشن گلریزان شهرستان بردسیر با حضور امام جمعه، فرماندار، رئیس دادگستری، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان، مدیران اداره زندان‌های استان و جمعی از خیرین خداجو در سالن فرهنگیان این شهرستان برگزار شد.

سید حجت‌الله موسوی قوام در ابتدای این مراسم طی سخنانی گفت: با کمک نیکوکاران استان از ابتدای تاسیس ستاد مردمی دیه در دیار کریمان، تعداد 3300 مددجوی واجدشرایط با پرداخت بالغ بر 578 میلیارد و 618 میلیون ریال از بند حبس رهایی یافته‌اند که 702 نفر از این افراد بدون پرداخت ریالی و در قالب اخذ گذشت صد در صدی از شکات خصوصی به آغوش جامعه بازگشته‌اند.

وی با اشاره به اقدامات برخی از خیرین در زمینه پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها افزود: خیرین خداجو نه فقط در زمینه حمایت از محبوسان نیازمند، بلکه با تلاش ستاد دیه استان در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و به عبارتی زندان‌زدایی هم فعالیت‌هایی داشته‌اند که امید است این چتر حمایتی گسترده‌تر شود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اظهار کرد: محکومان غیرعمد بیشتر به دلیل عدم آگاهی به قوانین و برخی بانکی وارد زندان می‌شوند، برای همین شایسته است با نیت آگاهی بخشی عمومی فعالیت‌های خیرخواهانه‌ای در این عرصه هم داشته باشیم و یقین بداریم که اجر این کار به دلیل جلوگیری از هزینه‌های سنگین برای نظام و بعضی خانواده کم از مساعدت یک زندانی نیست.

گفتنی است، در مراسم خیرین شهرستان بردسیر مبلغ یک میلیارد ریال برای آزادی زندانیان تحت حمایت ستاد دیه جمع‌آوری شد که پیش‌بینی می‌شود با این مبلغ 5 نفر از بدهکاران جرایم غیرعمد آزاد شوند.

انتهای پیام/

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۶:۱۶
تعداد کلیک: ۱,۱۹۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.