English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

فاصله 9 میلیونی بانوی کارآفرین تا آزادی

اهالی شهرستانی از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد او را بانوی کارآفرین نمونه می‌شناسند اما اکنون به دلیل بدهی 40 میلیون تومانی در زندان به سر می‌برد که با پرداخت 9 میلیون تومان آزاد خواهد شد.

خبرنگار حقوقی قضائی ایرنا- حنانه شفیعی: از مجموع بدهی این بانوی مددجو تا لحظه انتشار گزارش، 31 میلیون تومان توسط خیران و نیکوکاران با همکاری ستاد دیه گردآوری شده است و این بانو برای رهایی از بند به 9 میلیون تومان نیاز دارد.

می‌گویند وقتی سال 83 همسرش در تصادف فوت کرد، او ماند و 9 سرعائله (6 دختر و 3 پسر) که باید زندگی را اداره می کرد و 36 سال داشت که به تنهایی سرپرستی و تامین زندگی خانواده پرجمعیت خود را به عهده گرفت.

روزگار را به سختی گذراند و از راه پخت نان محلی و دوخت بالش و تشک، درست کردن سیسمونی و جهیزیه، خرج و مخارج خانواده اش را تامین کرد. بعد از چند سال با تلاش و پشتکار شبانه روزی و دریافت تسهیلات خوداشتغالی توانست کارگاه تهیه نان محلی و صنایع دستی دایر کند؛ کارش رونق یافت تا جایی که 20 نفر از اهالی منطقه هم در کارگاه او مشغول به کار شدند و چند سال متوالی به عنوان کارآفرین نمونه در سطح استان، حتی کشور مطرح و مورد تجلیل قرار گرفت.

این بانوی نمونه از سال 94 به علت گرانی و تورم، نوسانات بازار و مشکلات خانوادگی از یک بانک و چند نفر تسهیلات و پول قرض کرد اما به دلیل پرداخت نکردن، مورد تعقیب قرار گرفت و اکنون به علت سه فقره بدهی مالی به مبلغ حدود 40میلیون تومان از تاریخ هفتم مهرماه 97 در حال تحمل حبس است.

ستاد دیه نیز برای اطمینان از نیازمندی و استحقاق حمایت بودن او با اعزام افراد مورد وثوق، تحقیقات میدانی محسوس و نامحسوس از وضعیت خانوادگی و معیشتی ایشان تهیه کرده است که برابر مستندات، این فرد مستحق دریافت صد در صد کمک و تامین و پرداخت بدهی است.

مسئولان شهرستان و استان از جمله امام جمعه شهرستان پاتاوه، شهردار، رئیس شورای شهر و مسئول بسیج سازندگی هم به سخت کوشی این مددجوی بدهکار و موفقیت های وی اذعان داشتند و او را شایسته کمک اعلام کرده‌اند.

از مدیران صندوق کارآفرین امید استان کهگیلویه و بویر احمد که بخشی از بدهی این مددجو مربوط به صندوق کارآفرین امید است، این مددجو را بانوی خودسرپرست و کارآفرین موفق استان یاد کرده که دارای عملکرد مطلوبی بوده است که به علت تورم بالا و عدم اجرای تعهدات طرفین معامله اقساط وجوه دریافتی را به طور کامل پرداخت نکرده است.

شهردار شهرستان پاتاوه هم درباره این مددجو گفته است که وی در سال‌های گذشته به عنوان بانویی نیکوکار، با اهدای زمین برای ایجاد خیابان در مسیر مدرسه و مرکز درمانی شهرستان همراهی و همکاری داشته است.

شواهد گواهی می دهد که بانوی کارآفرین خودسرپرست در پاتاوه نیاز به یاری دارد. او می تواند دوباره از نو بسازد و اگر حمایت شود، زمینه احیای مجدد و فعالیت های کارگاه کوچک خود را فراهم کند و با ایجاد رونق کسب و کار و جذب اشتغال در منطقه خود دست تعدادی از اهالی را هم بگیرد.

به گزارش ایرنا، هم اکنون 270  زن ایرانی به دلیل بدهی مالی در زندان‌های کشور تحمل حبس می‌کنند. عدم مدیریت درست صندوق‌های خانگی، عدم فروش البسه تولیدی در کارگاه‌ های خیاطی و موضوع ضمانت از همکاران، بستگان و دوستان از جمله عناوینی است که زنان این سرزمین به دنبال آن روانه حبس شده و برخی از آنان به علت سنگین بودن میزان بدهی و عدم پشتوانه مالی ماه‌ ها در بند باقی می‌ مانند.

نیکوکاران برای کمک به این بانوی مددجو می توانند از طریق سایت www.ipro.ir یا مراجعه به ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زنانیان نیازمند به نشانی تهران- خیابان آیت اله طالقانی- خیابان استاد نجات الهی- کوچه دوم پلاک هشت و تماس با با شماره تلفن 88916012 اطلاعات تکمیلی به دست آورند.

ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زنانیان نیازمندبه عنوان یک موسسه مردم نهاد با هدف کمک به آزادسازی زندانیانی که به دلیل عدم توانایی در پرداخت دین (حق الناس) در جرایم غیر عمد مانند بدهی دیه ناشی از سوانح رانندگی و حوادث کارگاهی، محکومیت های مالی نظیر صدور چک های غیرکلاهبرداری، مهریه معقول و نفقه در زندان ها محبوس هستند؛ در سال 1369 بنا نهاده شد و در 29 سال خدمت خود تاکنون توانسته است با کمک خیران، بیش از 120 هزار زندانی را آزاد و به آغوش خانواده بازگرداند.

انتهای پیام /             

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۴:۵۷
تعداد کلیک: ۱,۱۲۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.