English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

برگزاری 300 جشن گلریزان در ایام ماه رمضان

با هدف آزادی حداکثری زندانیان نیازمندی که به دلیل ناتوانی مالی در بند هستند با هماهنگی‌های انجام شده، رمضان امسال بیش از سیصد جشن گلریزان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، سید اسدالله جولایی مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند با اعلام این خبر گفت: نخستین آیین گلریزان به میزانی خیرین استان قزوین در دوم رمضان و آخرین مراسم نیز با حضور نیکوکاران مشهدی به تاریخ هشتم خرداد (مصادف با 26 ماه مبارک) در جوار بارگاه ملکوتی حضرت رضا علیه‌السلام برگزار خواهد شد.

وی افزود: با عنایت به مشکلات ناشی از سیل، رمضان امسال هیچ مراسم گلریزانی در استان‌های خوزستان، گلستان، لرستان و ایلام برگزار نشده اما با بهبود نسبی اوضاع، تلاش خواهیم کرد در مناسبت‌های ملی یا مذهبی دیگری تداوم این سنت حسنه را در راستای حمایت از دربندانِ دردمند در سطح  شهرستان‌های همین مناطق داشته باشیم.

مدیرعامل ستاد دیه کشور در مورد تلاش برخی از استان‌ها برای برپایی جشن‌های متعدد اعلام کرد: نیت ما از برگزاری جشن‌های گلریزان تنها جمع‌آوری وجوه شرعی یا کمک‌های نقدی خیرین نیست و بسیاری از آن‌ها از قضاء در شهرها و نقاط محروم کشور برگزار می‌شوند، چرا که منظور ما در برگزاری یک چنین برنامه‌ها در وهله نخست با هدف آگاهی‌دهی ساده نسبت به برخی قوانین و ارایه هشدار به برخی از جوانان و کارفرمایانی که در معرض خطر حبس و بدهی‌های سنگین هستند، برگزار می‌شود. جهل به مقررات مالی یا ندانم‌کاری‌ها در قبال برخی از اقدمات احتیاطی مرتبط با محیط کار دلیل حبس غالب آن افرادی است که با عنوان مددجویان ستاد دیه ماه‌ها و بعضا سال‌ها گرفتار حبس شده‌اند.

وی اظهار کرد: رمضان امسال با هماهنگی‌ دادگستری کل استان‌ها، صداو سیما واستانداری‌ 32 جشن گلریزان به میزبانی مردم نوعدوست استان اردبیل، 30  مراسم با همیاری مردم خونگرم کرمان و 28 آیین با همت اقوام و طوایف ساکن در سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد که از حیث تعداد، استان‌های مذکور بیشترین همایش را میزبانی می‌کنند.

انتهای پیام/

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۷:۳۶
تعداد کلیک: ۱,۱۹۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.