English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

تضمین سلامت اجتماعی یک وظیفه شرعی است

رییس کل دادگستری هرمزگان در جمع طلاب استان گفت: تضمین سلامت اجتماعی و به طور نمونه همیاری در آزادی زندانیان بدهکار غیربزهکار وظیفه‌ای شرعی است که عمل به آن صرفا ریالی هم نیست.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری در همایش طلایه داران تبلیغ اظهار کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان در محضر ۵۰۰ نفر روحانی معزز فعال در حوزه‌های علمیه بر خود فرض می‌دانم به دلیل آسیب‌های تلخ اجتماعی و بعضا جبران ناشدنی خدمت‌تان در مورد آثار سوء ناشی از حبس افرادی سخن بگویم که نه با ارتکاب یک فعل مجرمانه بلکه تنها به سبب ناتوانی در تامین بدهی روانه زندان شده‌اند. محکومانی مالی که نه با قصد انجام کارهای تجاری، بلکه بابت تدارک هزینه ازدواج دختر دم بخت‌شان، یا تهیه هزینه‌های تحصیلی فرزندان و بعضا خرید داروهای پزشکی همسر تحت درمان یا یکی از اعضای خانواده قرض یا وام گرفته شده اما در بازپرداخت آن افراد عاجز مانده‌اند.

رییس دادگستری استان هرمزگان ادامه داد: البته تمامی زندانیان غیرعمدی که تحت حمایت ستاد دیه قرار دارند نه با عنوان محکومیت‌های مالی بلکه ممکن است بابت ناتوانی در پرداخت دیات ناشی از حوادث رانندگی یا کارگاهی محبوس شده‌ باشند اما طبق آمار دریافتی از سطح ندامتگاه‌های استان می‌توان گفت بیش از 90 درصد این افراد را همین دسته از مددجویان تشکیل می‌دهند.

ریس هیات امناء ستاد دیه استان هرمزگان گفت: با عنایت به ظرفیت‌های اثرگذار روحانیت در کاهش آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق و تامل در بابت تعهدات مهریه و صد البته صدور چک‌های با پشتوانه مالی که در نص قرآن هم نه صراحتا بلکه تلویحا با عنوان «تقید در بابت تعهدات» یاد شده است، می‌توان آمار ورود به زندان را در مورد این دسته از محکومان به حداقل ممکن رساند. امروز با وجود ظرفیت‌ شبکه‌های اجتماعی می‌توان از طریق فعالان تریبون سنتی منابر وعظ و خطابه می‌توان به مخاطبان مومن و خداجو در قبال به عواقب برخی از اقدامات مالی هشدار و آگاهی کافی ارایه داد.

وی با اشاره به تدارک ستاد دیه استان در برگزاری 15 جشن گلریزان در ایام ماه رمضان افزود: روزهای نورانی و پربرکت پیش رو فرصت مناسبی است برای کارهای خیرخواهانه، خوب است ضمن توجه به مقوله امر به معروف و نهی از منکر در مقوله کاهش جمعیت فعلی بدهکاران غیرعمد نیز فعال و کوشا باشیم تا مسلمانی عائله‌مند به دلیل اعسار و تنگدستی در این ایام گوشه زندان نباشد.  نهادی همچون ستاد مردمی دیه یکی از برکات انقلاب اسلامی است و همگان باید در اشاعه رسالت این مجموعه دلسوزانه تلاش نماییم.

7

انتهای پیام /

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۹:۵۱
تعداد کلیک: ۱,۰۵۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.