English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی زندانیان نیازمند تنها رسالت یک ستاد یا سازمان نیست

در دیدار اعضای هیات امنای ستاد دیه استان قم با آیت‌الله علوی گرگانی، این مرجع دینی بر فراسازمانی بودن موضوع کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و بویژه استخلاص مددجویان نیازمند اشاره داشتند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، اعضا ستاد هماهنگی مراسم گلریزان ویژه ایام ماه رمضان با حضور در دفتر آیت الله علوی گرگانی با ایشان دیدار و گفت‌وگو کردند.

 ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام سید علی تهامی مدیر کل زندان‌ها با ارایه گزارشی از عملکرد ستاد مردمی دیه در استان قم اظهار کرد: حمایت از زندانیان جرایم غیرعمد محصور در ایام خاص دینی یا ملی نیست اما در ماه مهمانی خدا به دلیل برکات معنوی آن می‌توان گفت پذیرش انجام اقدامات خیرخواهانه بیش از ایام دیگر سال مشاهده می‌شود. برای نمونه تنها در رمضان سال گذشته به همت نیکوکاران نوعدوست استانی زمینه آزادی 87 نفر از محکومان غیرعمدی فراهم گردید که صرفا به دلیل ناتوانی در تامین بدهی ناشی از دیات و بدهی‌های مالی گرفتار حبس شده بودند.

وی افزود: با هماهنگی‌های به عمل آمده امید است در سال جاری هم به برکت برپایی جشن‌های گلریزان مقدمات آزادی جمع کثیری از موجودی 150 نفری زندانیان غیرعمد استان فراهم شود که با مبلغ بدهی بالغ بر 200 میلیارد تومان در بند حضور دارند.

در ادامه آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از مراجع معظم تقلید هم با تاکید بر برگزاری ساده آیین‌های گلریزان آزادی گفت: تمامی دستگاه‌ها اعم از دولتی یا مردمی در وهله نخست باید تلاش کنند تا ارتکاب جرم و محکومیت به زندان کاهش یابد، چرا که مصائب روانی و مشکلات اجتماعی ناشی از  زندانی شدن یک فرد تنها دامنگیر او نبوده و خانواده وی را هم به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد که این امر مفاسد زیادی برای جامعه به همراه خواهد داشت.

معظم‌له ضمن قدردانی از تلاش‌های ستاد دیه در راستای حبس‌زدایی آزادی گفت: یکی از راه‌های توصیه شده در افزایش سلامت جامعه توجه به مقوله انفاق مال است که در این رستا با مشارکت خیرین می‌توان آن دسته از زندانیانی که به طور ناخواسته روانه حبس شده‌اند را از بند زندان رهایی بخشید.

7

انتهای پیام/


۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۱:۵۵
تعداد کلیک: ۱,۱۰۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.