English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

ستاددیه بازوی توانمندی برای رفع تنگناها است

روابط عمومی ستاددیه کشور، حجت‌الاسلام محرمی مدیرعامل ستاد دیه و علیرضا قویدل رییس زندان میانه
قنبرزاده رییس دادگستری شهرستان میانه در دیدار با مدیرعامل ستاددیه آذربایجان شرقی گفت: ستاد دیه بازوی توانمندی برای رفع تنگناها است. به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، حجت‌الاسلام محرمی مدیرعامل ستاد دیه و علیرضا قویدل رییس زندان میانه به منظور تسهیل در رسیدگی به پرونده‌های جرایم غیرعمد با رییس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میانه به گفتگو نشستند.

در این دیدار محرمی با ارائه گزارشی کوتاه از اقدامات ستاددیه استان در 6 ماهه نخست سال جاری اظهار داشت: ستاد دیه در تلاش است با ایجاد تعامل سازنده و ارتباط موثر بین مسئولین زندان، تشکیلات قضایی در شناسایی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد و تشکیل و مختومه نمودن پرونده های حمایتی و آزادی مددجویان از سه عامل دقت، سرعت و سلامت بهره مند شویم .

وی با اشاره به اهمیت و حساسیت هزینه کرد اعتبارات ستاد دیه و کمکهای خیرین برای آزادسازی زندانیان نیازمند به موضوع اخذ گذشت از شاکیان پرداخته و افزود: در تلاش هستیم با اخذ گذشت رضایتمندانه از شاکیان از منابع موجود بیشترین استفاده را برده و تعداد بیشتری زندانی را آزاد کنیم بطوریکه برای آزادی زندانیان آزادشده شهرستان میانه بمیزان 3/949/545/536ریال گذشت رضایتمندانه از شاکیان پرونده ها اخذ شده است .

مدیرعامل ستاد دیه استان با اشاره به مسائل و مشکلات مرتبط با مختومه شدن پرونده‌ها و ارسال مستندات آزادی، از رییس دادگستری و دادستان محترم درخواست نمود که توصیه و دستورات لازم را جهت همکاری هر چه بیشتر شعبات اجرای احکام برای انجام مصالحه با طرفین دعوا و ارسال مستندات آزادی از قبیل رسید دریافت چک، فیش واریزی به حساب دادگستری و دستور مقام محترم قضایی جهت مختومه شدن پرونده‌ها به ستاد دیه عنایت و اهتمام لازم را معمول دارند .

محرمی با ابراز خرسندی از پیگیری مستمر و دلسوزانه رییس و مددکاران زندان میانه افزود: به پشتوانه، تهیه و ارسال پرونده‌های حمایتی کامل به ستاد دیه در سال گذشته زندان میانه بالاترین جذب اعتبار و اولین رتبه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد را به خود اختصاص داد که امیدواریم همچنان این روند ادامه یابد .

در ادامه این جلسه حبیب قنبرزاده ضمن تشکر و قدردانی از خیرین و اعضای ستاد دیه استان گفت: به نوبه خود از همه خیرین و فعالان ستاد دیه تشکر و قدردانی می‌نماییم که زمینه آزادی انسان های نیازمند ، آبرومندی را که روانه زندانها می شوند را فراهم می آورند .
رییس دادگستری شهرستان میانه در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: ستاد دیه بازویی توانمند برای برطرف نمودن گره و تنگناهایی است که به ناچار و به حکم قانون و برای تامین حقوق اشخاص به وجود می آید .

وی ادامه داد: افرادی به دلایل و جرایم غیرعمد زندانی می‌شوند، ستاد دیه به عنوان کانون نیّت های خیر و باورهای الهی و انسانی با همّت و کمک خیرین این تنگناها را برطرف می کند که اگر چنین اقدامی انجام نگیرد، شاید سالهای سال این افراد بدون بضاعت مالی نتوانند دیون و بدهی خویش را تودیع کرده و زمینه آزادی خویش را فراهم بیاورند که حقیقتاً خدمات ستاد دیه به عنوان باقیات الصالحات اعمال موسسان و خیرین این نهاد مردمی منظور حضرت حق خواهد بود .

رییس دادگستری شهرستان میانه با استقبال از پیشنهاد مدیرعامل ستاد دیه اظهار داشت : خوشبختانه ارتباط و تعامل بسیار خوبی در بین دادگستری، دادسرا و زندان ایجاد شده است و امیدواریم با استمرار این ارتباط همچنان رتبه اول زندان میانه در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد حفظ شود .

قنبرزاده رییس دادگستری شهرستان میانه با اعلام آماری از پرونده طلاق و مطالبه مهریه از بالابودن آمار پرونده های طلاق در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: هر چند ما به اندازه وسع و مقدورات خودمان در تلاش هستیم با اجرای برنامه های فرهنگی و پیشگیرانه از شیوع این پدیده شوم جلوگیری کنیم ولکن بایستی دستگاههای فرهنگی و نهاد مرتبط نسبت به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی و آگاهی مردم و افکار عمومی جهت مستحکم کردن بنای خانواده و بازگشت به آداب رسوم ملی و برنامه های دینی به وظایف و تکالیف قانونی و سازمانی خویش عمل کنند که قطعاً مبنا قراردادن برنامه های دینی تاکید بر باورهای اعتقادی استحکام و قوام نظام خانواده را بدنبال خواهد داشت .
گفتنی است در انتهای این دیدار محرمی مدیرعامل ستاد دیه با تشریح برنامه های کمیته صلح و سازش و اخذ گذشت ستاد دیه، خواستار همکاری دادستانی در اخذ گذشت از شاکیان پرونده های با مبالغ بدهی و دیه بالا شدند که دادستان عمومی و انقلاب میانه نیز با استقبال از این امر دستوراتی را جهت برگزاری جلسات صلح و سازش با بهره گیری از افراد معتمد و صاحب نفوذ شهرستان صادر نمودند.



۴ آذر ۱۳۹۳ ۰۹:۴۵
تعداد کلیک: ۲,۹۶۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.