English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

ستاد دیه در ‌آزادی زندانیان نیازمند مورد اعتماد مردم است

امام جمعه اردبیل گفت: خوشبختانه ستاد دیه استان در امر آزادی زندانیان توانسته اعتماد مردم را جلب کند که این مسئله برای ما بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، آیت‌الله سیدحسن عاملی در دیدار با اعضای ستاد دیه استان اردبیل اظهار کرد: خوشبختانه این نهاد حمایتی با سابقه‌ درخشانی که در امر جمع‌آوری کمک و آزادی زندانیان جرایم غیرعمد داشته است، توانسته اعتماد مردم را به خود جلب نماید که این مسئله برای ما بسیار حائز اهمیت است و این فرهنگ ارزشمند بایستی ترویج یابد.

وی افزود: آزادی زندانیان امر بسیار حسنه‌ای است که در سطح جامعه دستاوردهای ارزشمندی چون کاهش آسیب‌های اجتماعی به دنبال دارد، برای همین منظور نیاز است در زمینه کاهش حداکثری زندانیان بدهکار مالی و دیه  از تمام ظرفیت‌ها و توانمندی های استانی و کشوری به نحو احسن استفاده شود.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: تلاش در راستای آزاد کردن زندانیان جرایم مالی غیرعمد که عموما هم عائله‌مند هستند در واقع تقلا در مسیر انسجام بخشی به نهاد خانواده‌هایی است که در پی ناتوانی مالی گرفتار شده و اعتبار و آبروی آن‌ها بیش از هر موعدی در معرض تهدیدهای متعدد قرار دارد که در این راستا رسانه‌ها و مسئولان رسالتی خطیر و حساس بر عهده دارند.

عاملی تصریح کرد: برگزاری جشن‌های گلریزان در ماه‌های پر فضیلت شعبان و رمضان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های این این ایام و لیالی نیز امر مهمی در افزایش آزادی زندانیان جرایم غیرعمد دارد که این مسئله در حال حاضر به عنوان یک اولویت اساسی و مهم باید مبنای کار مسئولین قضایی استان باشد.

وی بیان کرد: باید شرایط کسانی را که به دلیل دغدغه مالی در پشت میله‌های زندان را درک کنیم و در جریان باشیم که خانواده‌ این افراد در چه شرایط سختی قرار دارند و تا چه اندازه صدمه می‌بینند که این مسئله از قاب رسانه‌ها برای جلب مشارکت‌های بیشتری مردمی به طور پیوسته اطلاع‌رسانی شود.

در ادامه این ملاقات، یوسف خدادادی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان و نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاددیه استان در سخنانی گفت:284زندانی جرایم غیر عمد و مالی استان اردبیل در سال گذشته با مبلغ محکومیت بالغ بر ۷۰۱ میلیارد ریال از سطح زندان‌های استان آزاد شده‌اند که بیشترین آمار زندانیان استخلاص یافته را محکومان مالی شامل می‌شوند.

وی افزود: سال گذشته تعداد 72 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد و مالی با پذیرش حکم اعسار به مبلغ 291میلیارد و 51 میلیون ریال آزاد شده‌اند و مبلغی معادل ۱۸میلیارد و ۶۵۳ میلیون ریال هم از سوی ستاددیه کشور به صورت بلاعوض به این دسته از زندانیان اختصاص پیدا کرده است.

خدادادی اعلام کرد: امسال در ماه مبارک رمضان علاوه بر 31 جشن گلریزان برنامه‌ریزی شده در سطح شهرستان‌ها جشن  گلریزانی نیز با حضور مسوولین استانی در روز شنبه مورخ 28 اردیبهشت در سالن ولایت  سپاه حضرت عباس علیه‌السلام برگزارخواهد شد.

5

w

انتهای پیام/

۳۱ فروردین ۱۳۹۸ ۰۸:۳۲
تعداد کلیک: ۱,۰۹۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.