English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

گذشت 80 میلیاردی شکات در آزادی 200 محکوم غیرعمد کردستان

در سال گذشته تعداد 200 زندانی جرایم غیرعمد استان کردستان با همت خیرین و گذشت 80 میلیارد ریالی اولیاء دم و شکات خصوصی از بند حبس آزاد و به آغوش جامعه بازگشتند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان‌های کردستان در نخستین جلسه اعضای هیئت امنای ستاد دیه استان کردستان که با هدف آزادی حداکثری زندانیان جرایم غیرعمد برگزار شد، گفت: در سال ۹۷ ستاد دیه استان با کمک خیرین زمینه آزادی ۱۹۰ مددجوی مرد و ۱۱ بدهکار مالی زن را فراهم نمود که به دلیل ارتکابب جرایم غیرعمدی چون بدهی مالی و دیات ناشی از حوادث کارگاهی و رانندگی تصادف با رقم بدهی بالغ بر ۱۶۶ میلیارد ریال در زندان به سر می‌بردند.

وی یادآور شد: بعد از استعلام دقیق از وضعیت برخی از مددجویان با موافقت تمامی اعضای هیات امناء که عالی‌ترین مقام‌های قضایی استان هستند برای رهایی 18 نفر از محبوسان به میزان مشخص و بنا به وسع مالی و گرفتاری معیشتی آن‌ه تا میزان ۲۶ میلیارد ریال به صورت کمک ویژه کمک گردید.

ابراهیمی اظهار کرد: بخش از اعتبار لازم برای کمک به این افراد هم از طریق کمک‌های بلاعوض ستاد دیه کشور، ارایه وام بانک‌های عامل، اعتبارات صندوق خسارت‌های بدنی و همچنین منابع تحت احتیار کمیته امداد امام خمینی (ره) تامین شده است.

وی ادامه داد: در سال 1397 به طور دقیق بانک‌های عامل با اعطای مبلغی بیش از ۲۸ میلیارد ریال از طریق وام‌های قرض‌الحسنه بسزایی در آزادی این دسته از زندانیان نیازمند داشتند که امید است این روند با تسهیل در زمینه اخذ تضامین تداوم داشته باشد.

مدیرکل زندان‌های استان کردستان گذشت شکات زندانیان جرایم غیرعمد استان از بیش از ۷۷ میلیارد ریال از حق خود در سال ۹۷ را قابل تمجید و تأمل دانست و گفت: با پیگیری‌های انجام شده از سوی رؤسا و مددکاران زندان‌ها با برگزاری نشست‌های متعددی که با طلبکاران پرونده‌ها داشته‌ایم باید گفت که خوشبختانه شکات با صرف نظر کردن از مقداری از حقوق خود توانستند ستاد دیه را در امر خداپسندانه حمایت از زندانیان جرایم غیرعمد با رشدی بالایی نست به سال 96 یاری کنند.

ابراهیمی با اعلام وضعیت فعلی بدهکاران مالی تحت حمایت ستاد دیه افزود: هم‌اکنون تعداد ۳۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های سطح استان تحمل حبس می‌کنند که امید است ضمن توجه بیشتر به موضوع پیشگیری از ورود ناخواسته یا مجدد افراد بدهکار به زندان بتوانیم به برکت ایام نورانی ماه شعبان و رمضان طی جشن‌های گلریزان زمینه آزادی لااقل نیمی از مددجویان فعلی را فراهم نماییم.

انتهای پیام/

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
۳۱ فروردین ۱۳۹۸ ۰۷:۳۹
تعداد کلیک: ۱,۱۶۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.