English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

اردبیلی‌ها ماه رمضان میزبان 32 جشن گلریزان هستند

طبق آخرین هماهنگی‌های به عمل آمده به اظهار رییس کل دادگستری اردبیل مردم شهرستان‌های این استان ماه رمضان امسال میزبان 32 جشن گلریزان (ویژه زندانیان جرایم غیرعمد) خواهند بود.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، جلسه هم اندیشی برپایی آیین‌های گلریزان سال 1398 به ریاست  محمدعلی قاصدی رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت امنای ستاددیه استان و مشارکت جواد زنجانی فرماندار اردبیل ، حمید لطف اللهیان شهردار اردبیل، مراد فتحی مدیر کل زندان ها، حسین دشتی مدیر کل کمیته امداد امام (ره) و علیرضا پوستی رئیس شورای شهر اردبیل در محل سالن جلسات دادگستری کل استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه کریم الله محبوبی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان با بیان عملکرد این نهاد حمایتی در سال گذشته گفت: به همت خیرین خدا جو تعداد 284زندانی جرایم غیرعمد با مبلغ بدهی بالغ بر 701 میلیاردریال از سطح زندان‌های استان آزاد و به گرم خانواده بازگشتند.

وی در خصوص تفکیک محکومیت و مبلغ پرداختی این دسته از زندانیان افزود: در سال گذشته تعداد  187فقره پرونده مالی، 76فقره پرونده مهریه، 12فقره پرونده مربوط به حوادث ناشی از تصافات رانندگی، 7فقره پرونده ناشی از حوادث کارگاهی و 2فقره پرونده ایراد مرتبط با صدمه بدنی غیرعمد در این مجموعه مورد رسیدگی قرار گرفتند که با دریافت مبلغ 307میلیارد و 994میلیون ریال گذشت رضایتمدانه از سوی شکات، 22میلیارد و تامین 647میلیون ریال از سوی آورده خود مددجویان این افراد از بند آزاد شدند.

محبوبی یادآور شد: درسال گذشته تعداد 10زندانی زن واجد شرایط با دریافت کمک‌های ستاددیه استان از بند استخلاص یافته‌اند که هفت نفر آن‌ها با پرداخت مبلغ 2میلیارد و 528 میلیون ریال از سوی خیرین خاص استانی به آغوش جامعه بازگشته‌اند.

مدیر نمایندگی ستاددیه ی استان  گفت: با تلاش شبانه روزی کارکنان ستاددیه استان و همکاری خوب نمایندگی صندوق خسارت‌های بدنی آمار زندانیان حوادث رانندگی در استان  امروز به صفر رسیده است که امید است با نظارت بیشتر و تلاش نهادهای ذیربط در امر پیشگیری از وقوع ناخواسته جرایم این روند ثابت باقی باشد.

اخذ رضایت از شکات کار اسانی نیست

در ادامه، محمد علی قاصدی رئیس کل دادگستری استان ضمن قدردانی از زحمات کارکنان ستاددیه اظهار کرد: دریافت  گذشت از شکات پرونده‌ها باتوجه به نابسامانی اقتصادی کار چندان ساده و آسانی نیست. مضاف بر اینکه برخی از طلبکاران و اولیاء دم نیز در شرایط مالی و معیشتی مناسبی قرار ندارند که البته این کار با بهرمندی و استفاده از شیوه‌های جدید مددکاری با رعایت احوال هر دو طرف پرونده به نحو احسن پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان هم از لحاظ  فردی و هم از لحاظ فرهنگی و معنوی فرصت مناسبی است برای جذب کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان که در این زمینه امید است طبق هماهنگی‌های به عمل آمده با برگزاری تعداد 32 جشن گلریزان لااقل نیمی از بدهکاران مالی و دیه حاضر در زندان‌های استان آزاد شوند.

انتهای پیام/


۲۵ فروردین ۱۳۹۸ ۱۲:۴۲
تعداد کلیک: ۱,۰۶۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.