English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی ۴۴۰ زندانی غیرعمد در استان آذربایجان شرقی

سال گذشته به همت خیرین خداجوی استان آذربایجان شرقی تعداد 440 زندانی جرائم غیرعمد آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، رسول تقی‌پور مدیر نمایندگی این مجموعه حمایتی در استان آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال‌ 1397 تعداد۴۴۰ زندانی جرائم غیرعمد با مبلغ بدهی بالغ بر ۱۲۲ میلیارد تومان از بند حبس آزاد شده‌اند که ۴۳۷ نفر این مددجویان را مرد و تنها سه محبوس ررا نسوان شامل می‌شوند.

وی افزود: از مجموع زندانیان آزاد شده تعداد ۲۴۱ زندانی را محکومان مالی ناشی از صدور چک، ۱۴  زندانی را بدهکاران مربوط به تصادفات رانندگی و همچنین ۱۸۵ محکوم را نیز متعهدان به پرداخت مهریه و نفقه تشکیل می‌دادند.

تقی‌پور با بیان این که برای آزادی این افراد مبلغ ۴ میلیارد تومان از طریق کمک‌های ویژه ستاد دیه مرکز هزینه شده است، گفت: ۶ میلیارد تومان نیز از طریق تسهیلات و با پیگیری همکاران و مددکاران زندان‌ها تامین گردیده و مابقی اعتبار با گشذت شکات، طلبکاران و اولیاء دم همراه بوده است.

مدیر نمایندگی این استان اظهار کرد: قابل توجه این که مبلغ یک میلیارد تومان توسط خانواده مددجویان برای آزادی این زندانیان فراهم شد و با عنایت به این تلاش مبلغ ۹۱ میلیارد تومان هم در نتیجه تلاش‌های ستاد دیه منتهی به صدور دادنامه اعسار توسط مراجع قضایی گردیده است.

وی با اشاره به تعداد آزادی‌های صورت گرفته در سال ۹۶ از افزایش آزادی ۲۰ درصدی خبر داده و افزود: در حال حاضر ۵۲۳ زندانی جرائم غیرعمد (سه زندانی زن و ۵۲۰ زندانی مرد) در سطح زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که امید است به برکت ایام پر خیر شعبان و همچنین ماه مبارک رمضان زمینه آزادی جمعیت زیادی از این زندانیان که با بدهی بالغ بر 150 میلیارد تومان در بند هستند، تامین شود.

انتهای پیام/

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ ۱۴:۰۱
تعداد کلیک: ۱,۰۲۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (1 رای)
  • حسین قابمی
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۲۳:۵۴
  • 0
  • 0
    0

اینجانب همراه با سایر افراد تحت تکفل قربانیان جرایم بین المللی در طول ده سال متوالی بعنوان اخرین حق باقیمانده حمایتهای فوری و ضروری را خواستارم


امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.