English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

ستاد دیه نردبان شهرت‌طلبی نیست

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: برخی برای تطهیر کارهای سوء خود سمت و سوی کارهای خیری چون آزادی زندانیان غیرعمد می‌روند که در این زمینه ادعای کذب برخی از متهمان اقتصادی در آزادی 13 هزار زندانی را قویاً تکذیب می‌کنم.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، سید اسدالله جولایی، مدیرعامل ستاد دیه کشور در پی ادعا و ارجاع یکی از متهمان مفاسد اقتصادی در کسب استعلام از تعداد آزادی‌های انجام گرفته از سوی او اظهار کرد: طی سه دهه فعالیت ستاد دیه، در جشن‌های گلریزان بدهکاران غیرعمد فارغ از ملیت، مذهب و طیف فکری افراد همواره میزبان خیرین ارجمندی بودیم که با اهدای مبالغ خود تنها و تنها رضایت الهی و به تبع آن خرسندی خانواده‌های چشم انتظار بدهکاران غیربزهکار را مدّنظر داشتند که در این زمینه همراهی مسئولین کشوری و چهره‌های سیاسی، ورزشی و فرهنگی نیز بعضا شامل حال مددجویان واجد شرایط شده و مبالغی برای آزادی آن‌ها از سوی این نهاد مردمی دریافت گردیده است، اما در جذب این مبالغ سعی ما در همه سال‌های خدمتی این بوده است تا در آینده مبالغ و وجوهات پرداختی برای نمونه در مقابل قاضی رسیدگی کننده به مفسده‌های اقتصادی یا محکمه مربوط به پرونده‌های کلان مالی قد علم نکند و آمار و رقم‌های این آزادی‌های غالبا بی‌ریا، با اغراق از سوی  اشخاص حقیقی و حقوقی طرح و نقل نشوند.

وی ادامه داد: در مورد متهم ردیف اول پرونده‌های مربوط به اخلال در نظام اقتصادی کشور دو مورد پرداختی داشتیم که مورد آخر ایشان در دو مرحله مبلغی معادل 350 میلیون تومان به حساب ستاد دیه استان لرستان واریز داشته‌اند. ما اطلاعی از آزادی زندانیان عمد این متهمان بانکی نداریم اما در قبال بدهکاران غیرعمد چرا. شعار ما در ستاد دیه این است که «با پرداخت هزار تومان جزو خیرین ما باشید» اما با عنایت به سرانه سنگین بدهی مددجویان غیرعمد می‌توان گفت پرداختی‌های آقای هدایتی برای  آزادی‌ بدهکارن غیرعمد رقمی نیست که مجموع آن حتی سه رقمی شود.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با تقدیر از همیاری خالصانه نیکوکاران در راستای آزادی حداکثری مددجویان غیرعمد تا روزهای منتهی به سال نو اظهار کرد: در اسفند امسال خیرین علاوه بر واریز مبالغ نقدی از طریق شماره‌حساب‌های بانکی، خودپردازها و سامانه‌های تلفن همراه، با حضور خود در نمایندگی‌های این ستاد حمایتی و اعطای مبلغ مورد نظر تا به امروز زمینه آزادی بیش از 980 زندانی غیرعمد فراهم شده است که امیدواریم تا پایان ماه این تعداد به 1200 مددجو افزایش یابد.

وی با اشاره به عیدانه خیرین تهرانی به بدهکاران مالی و دیات ناشی از حوادث کارگاهی و رانندگی گفت: به غیر از مبلغی که از سوی 32 نمایندگی این نهاد حمایتی در استان‌ها جمع‌آوری شده، به برکت مراجعات حضوری نیکوکاران تنها در محل ستاد دیه مرکز، مبلغی معادل 20 میلیارد ریال در این ماه پایانی سال جمع‌آوری شده است.

جولایی یادآور شد: در نه ماهه سال جاری به برکت کمک‌های خیرین ثابت قدم و بعضا گمنام، تعداد 5727 نفر از بند زندان رهایی یافته‌اند که مجموع آزادی‌های سال 1397 نیمه دوم فرودین اعلام خواهد شد.

انتهای پیام /

۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ۱۶:۰۶
تعداد کلیک: ۱,۲۰۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.