English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کمک 460 میلیونی بانوان اردبیلی برای آزادی 25 زندانی غیرعمد

کمک 460 میلیون تومانی مدرسین و محصلین زن استان اردبیل در قالب همایش نیکوکاری تا به امروز زمینه آزادی 25 زندانی جرایم غیرعمد را فراهم نموده است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، به منظور ترویج فرهنگ کمک به آزادی بدهکاران غیربزهکار سومین همایش بانوان نیکوکار اردبیلی با حضور مسوولین عالی قضایی، مادران و همسران شهداء در سالن ولایت حضرت عباس علیه‌السلام مرکز استان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، یوسف خدادادی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاددیه استان در سخنانی گفت: بانوان نیکوکار شهرستان‌های مختلف استان در قالب طرح صندوق رهایی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی، در سه سال اخیر با جمع‌آوری مبلغی معادل  460 میلیون تومان زمینه آزادی 21 بدهکار مالی و 4 محکوم به پرداخت دیه را فراهم نموده‌اند.

وی با اشاره به عملکرد این نهاد مردمی در سال 97 افزود: از ابتدای فروردین تاکنون تعداد ۲۳۵ زندانی واجد شرایط با مبلغ بدهی بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان از سطح زندان‌های استان آزاد شده‌اند که جمع زیادی از این افراد در قالب برگزاری یک چنین طرح‌های خیرخواهانه میسر شده است.

نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاد دیه استان با اعلام اینکه  نهمین جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان اردبیل در آستانه عید نوروز برگزار خواهد شد، گفت: همکاران بنده در ستاد دیه تا به امروز پرونده 61 نفر از محکومان جرایم غیرعمد را با مبلغ محکومیت بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان رسیدگی نمود‌اند که پیش‌بینی می‌شود تا فرارسیدن سال نو زمینه رهایی تمامی این افراد اغلب سرپرست خانواده فراهم شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد 630 محکوم غیرعمد در سطح زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که طبق تحقیقات به عمل آمده و با استناد به احکام صادره از محاکم مبنی بر غیرعمد بودن جرایم 350 نفر از این افراد واجد شرایط برای دریافت کمک هستند. افرادی که بیشتر به دلیل مشکلات اقتصادی ونابسامانی بازار، نبود شغل مناسب، آشنا نبودن به قوانین صدور چک راهی حبس شده و بدون پشتوانه مالی و معنوی ماه‌ها در بند حضور دارند.

وی با بیان اینکه بیشتر محکومان مالی در  زندان‌های استان را مردها شامل می‌شوند، گفت: از ابتدای سال تنها 6 زندانی زن  محکوم به جرایم  غیرعمد در زندان‌های استان بودند که با کمک خیرین نوعدوست استان از بند زندان آزاد شده‌اند.

96

99

9

3

6

انتهای پیام /


۴ اسفند ۱۳۹۷ ۱۴:۵۰
تعداد کلیک: ۱,۳۶۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.