English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

سومین همایش بانوان نیکوکار اردبیلی برگزار می‌شود

سومین همایش بانوان نیکوکار اردبیلی با محوریت حمایت از زندانیان جرایم غیرعمد در مرکز استان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، به‌مناسبت وفات حضرت ام‌البنین سلام‌الله‌علیها فردا صبح (2 اسفند ماه) در آیین تکریم از مادر  و همسران شهدا مراسم گلریزان آزادی زندانیان نیازمند برگزار خواهد شد.

بانوان خَیّر استان اردبیل از سال 13۹۵ تا کنون با جمع‌آوری مبلغی معادل ۴۰۰ میلیون تومان در راستای آزادی بیش از ده زندانی سرپرست خانواده مشارکت داشته و در روزهای منتهی به سال نو این آیین معنوی با دعوت از معلمین مدارس، مدرسین دانشگاه‌ و دیگر فعالان علمی و فرهنگی برگزار و پیش بینی می‌شود زمینه آزادی بیش از 5 محکوم مالی زن فراهم شود.

کریم‌الله محبوبی مدیر نمایندگی ستاددیه استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: به همت خیرین خداجو از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۲۳۵ زندانی با مجموع بدهی بالغ بر ۶۷ میلیارد تومان از زندان‌های استان  آزاد شده‌اند که به تفکیک نوع محکومیت 217 تن بابت محکومیت‌های  مالی بوده و مابقی به علت عدم توانایی در پرداخت دیات در بند بودند.

وی افزود: این در حالی است که نمایندگی ستاد دیه استان در سال گذشته تعداد  ۳۳۷ تَن از  زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد و مالی  را با مبلغ محکومیت بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان از زندان های استان آزاد کرده است که در ماه آخر سال با همت بیشتر خیرین امید است توفیق داشته باشیم تا تعداد بیشتری از مددجویان واجد شرایط را از بند زندان رهایی دهیم.

محبوبی  بیان کرد: تاکنون ۸۰۰ نیکوکار در سطح استان شناسایی شده‌اند که به صورت موردی یا مستمر برای حمایت از آزادی زندانیان  جرایم غیر عمد به نمایندگی ستاد دیه استان کمک کرده و در مناسبت‌های خاصی چون ماه مبارک رمضان و نوروز این دست از مساعدت‌ها را تکرار می‌کنند.

هم اکنون۶۳۰ زندانی‌ غیرعمد و مالی در سطح زندان‌های اردبیل حضور دارند که از نظر کمیتی بعد از تهران به نسبت جمعیت این استان در رتبه دوم قرار گرفته است.

4

انتهای پیام /

۱ اسفند ۱۳۹۷ ۱۶:۱۶
تعداد کلیک: ۱,۰۷۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.