English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 219 زندانی غیرعمد اردبیلی در ده ماهه امسال

هشتمین مراسم آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل همزمان با برگزار چهارمین هفته فیلم و عکس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی عصر امروز در سینما قدس اردبیل برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، یوسف خدادادی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاددیه استان اردبیل در آیین افتتاحیه چهارمین هفته فیلم و عکس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: در 10 ماهه سال 1397 تعداد 219 تن از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی با مبلغ محکومیت بالغ بر 570 میلیارد ریال از زندان‌های استان آزاد و به کانون گرم خانواده بازگشتند.

نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاددیه استان اردبیل گفت: برای تامین مبلغ بدهی این زندانیان 5 میلیارد و 678 میلیون ریال از سوی خیرین، حمایتی معادل 14میلیارد و 695میلیون ریال از سوی ستاد دیه کشور، 272میلیارد ریال با بزرگواری شکات در قالب گذشت و باقیمانده مبلغ نیز از طریق آورده خود مددجویان و البته تسهیلات بانک‌های عامل پرداخت شده است.

خدادادی ادامه داد: در ده ماهه سال 1397 تعداد 6 نفر زندانی زن واجد شرایط دریافت کمک ستاد دیه استان بود که با کمک خیرین از زندان آزاد شدند.

وی افزود به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تلاش خواهیم کرد 40 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد واجد شرایط دریافت کمک ستاددیه استان را تا 22بهمن آزاد و به کانون جامعه باز گردانیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل افزود: اگر چه ناهنجاری‌ها، بی‌عدالتی‌ها، بی‌نظمی‌ها، تبعیض و اعتیاد، خشونت، عدم رعایت حقوق شهروندی، رفتارهای غیراخلاقی، بی‌توجهی به ارزش‌های حاکم بر جامعه و ... زمینه‌ها و علل و عوامل آشکار پدیده‌های ناراضی و از جمله ناهنجاری‌های اجتماعی را در جامعه فراهم می‌آورند آثار رسانه‌ها نقش  مهم در فرآیند پیشگیری دارند.

وی همچنین درباره روش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در رسانه‌ها بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی یکی از مهمترین مسایل کشور است و رسانه‌ها می‌توانند در جایگاه مربی و آموزشگاه به بیان زمینه انحراف و خطرات موجود در بسترهای اجتماعی  جامعه بپردازند.

خدادادی در ادامه گفت: برنامه‌سازان رسانه ها باید در ساخت برنامه‌های تولیدی به موضوع پیشگیری از وقوع جرایم و کاهش آسیب‌های اجتماعی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال تضعیف بنیان خانواده‌ها هستند، تاکید کرد: استفاده ناصحیح از فضای مجازی این تکنولوژی را به یک تهدید و آسیب اجتماعی تبدیل کرده است و برنامه‌سازان به عنوان یک رسانه فرهنگ ساز باید جامعه بخصوص قشر جوان را از آسیب‌ها و کارکردهای فضای مجازی آگاه کند.

a

انتهای پیام/

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ۰۹:۵۷
تعداد کلیک: ۱,۳۹۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.